موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی/همدان
243489
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

همدان | تحت پوشش بودن 400 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در بهزیستی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی استان از ۱۶۰ کودک بی سرپرست نگهداری می کند گفت: ۲۴۰ کودک نیز با پذیرش در خانواده ها کمک هزینه امداد ماهانه دریافت می کنند.

به گزارش کودک پرس ،زهره بختیاری روز سه شنبه در گفت و گویی، با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان همدان برای نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست فعال است افزود: خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت از ادامه تحصیل، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای رشد و سلامت کودکان در این مراکز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی و تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محورهای رشد فعالیت دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان، برنامه ریزی صحیح برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد کودکان را از محورهای اصلی این حوزه برشمرد و افزود: فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی و زیست اجتماعی توانمند می شوند.

بختیاری تصریح کرد: تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارت های زندگی، خود اتکایی، مسئولیت پذیری، تحصیل و ارتقای سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم آوردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل و زمینه سازی مناسب در زمینه اشتغال فرزندان از اهداف کلی بهزیستی است.

وی اظهار داشت: خدمات متناسب با ارزش های اخلاقی ایرانی، اسلامی و مقتضیات فرهنگی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار این مراکز قرار دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده است.

۴۶هزار و ۹۹۹ توان یاب در سطح استان همدان زیرپوشش خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی قرار دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار