243484
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

۳۱ تولیدکننده موفق، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی دریافت خواهند کرد

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه محصولاتی که به این دوره از جشنواره رسیدند، نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، تصریح کرد: امسال ۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان اسباب بازی برتر ایرانی خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ،نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان این کانون و همچنین آیدین مهدی‌زاده، دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیدین مهدی‌زاده، دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: از سال ۹۴ برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی آغاز شد؛ جشنواره‌ای که پویاست و هر سال بر اساس نیاز صنعت اسباب بازی کشور هدف گذاری می‌شود. امسال هفتمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد و سعی داریم که یک جمع بندی از دستاورد‌های یک سال را ارائه دهیم که نشان از پویایی، انعطاف و ارگانیک بودن جشنواره دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره این است که بر پایه، ساختار و نیازسنجی صنعت اسباب بازی رشد کرده است.

نگاهی به ادوار برپایی جشنواره ملی اسباب بازی

مهدی‌زاده تصریح کرد: هدف اولین دوره جشنواره ملی اسباب بازی گردهمایی و شناسایی فعالان این حوزه بود تا امسال که چشم‌انداز و رویکردی بین‌المللی دارد و اهداف آن متفاوت شده است. در دوره سوم جشنواره گردهمایی حداکثری و حضور فیزیکی مطرح بود و در چهارمین دوره جشنواره ایجاد یک صندوق مشترک مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: حضور حداکثری رسانه‌ها و سازمان‌ها در بزرگترین و مهمترین جشن ترویجی، مورد تأکید دوره پنجم بود و ششمین دوره نیز کاملاً به صورت مجازی برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود. امسال در گام هفتم این رویداد باز هم جشنواره تحولاتی یافته است و سعی کردیم آن را منطبق با نیاز بازار پیش ببریم و قسمت‌هایی که بین صنعت‌گران خلاء وجود دارد پررنگ‌تر شد. همچنین امسال سازمان‌های مختلفی به ما کمک کردند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این دوره جشنواره، برگزاری مرحله به مرحله آن است، تأکید کرد: سال‌های گذشته جشنواره در یک هفته تا ۱۰ روز برگزار می‌شد، اما امیدوارم امسال بتواند در طول ماه‌های مختلف و فضا‌های متفاوتی خودش را معرفی کند و امیدوارم بتوانیم گامی به سوی بازار‌های منطقه و جهانی برداریم و این تغییر نگرش از یک صنعت نوپا به صنعتی رسمی اتفاق بیفتد.

تنوع قابل توجه اسباب بازی‌ها نسبت به دوره قبل

در ادامه این نشست مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تنوع محصولات در هفتمین جشنواره اسباب بازی به مراتب بیش از دوره‌های قبلی است، اظهار کرد: محصولاتی که به این دوره از جشنواره رسیدند، نسبت به سال گذشته یعنی جشنواره ششم دو برابر شده است.

علی‌اکبرزاده افزود: ۵۷۶ محصول را در این دوره از جشنواره دریافت کردیم. هیئت داوران از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ محصولات را مورد ارزیابی قرار دادند. تمام محصولات در بخش‌های اصلی و فرعی داوری شدند و برترین‌ها برای ارائه و اهدای لوح تقدیر و جوایز انتخاب شدند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه برخی اوقات بزرگتر‌ها دوست دارند با اسباب بازی فرزندان خود بازی کنند؛ تصریح کرد: خیلی از خانواده‌ها دغدغه تهیه اسباب بازی خوب و مناسب برای فرزندان خود دارند به همین دلیل هفتمین جشنواره اسباب بازی بستری برای حضور تولیدکنندگان اسباب بازی به منظور ارائه محصولاتشان فراهم می‌کند.

تفکیک بخش فروش از بخش علمی

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی این است که به طور گسترده رقم خورد و بخش فروش را از بخش علمی تفکیک کردیم. در ۲۳ اسفند اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می‌شود و برترین‌ها معرفی خواهند شد البته بخش‌های متنوعی در جشنواره اسباب بازی امسال به عنوان شاخص‌های ارزیابی در نظر گرفته شد.

علی‌اکبرزاده با اشاره به افزایش کیفیت محصولات رسیده به هفتمین جشنواره اسباب بازی اظهار کرد: محصولات این دوره از جشنواره در تصویرسازی و گرافیک جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. در بسته‌بندی شاهد بهترین کیفیت هستیم. بهترین کیفیت چاپ، بهترین کیفیت پولیمری و فلزی و برترین کیفیت پارچه، برترین کیفیت مواد ترکیبی، بهترین کیفیت مواد سازه‌ای، بهترین کیفیت محصولات شبیه‌ساز دنیای واقعی و بهترین کیفیت محصولات حسی و حرکتی را شاهد هستیم. داوران تمام محصولات را داوری کردند و برترین محصولات انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: ۲۱ و ۲۲ اسفند در دو نوبت صبح و عصر چهار نشست برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود. در واقع بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در این دو روز برای عموم، تولیدکنندگان، طراحان، متخصصان، متصدیان و فعالان اسباب بازی طراحی شده است.

برگزاری ۴ نشست تخصصی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: اسباب بازی‌های شناختی، استاندارد‌های اسباب بازی، بازار‌های جهانی افق پیش رو و تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد، فرهنگ و اقتصاد اسباب بازی عناوین چهار نشستی هستند که در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می‌شوند. در این نشست‌ها علاوه بر اساتید و صاحب نظران داخلی متخصصان مطرح بین المللی از کشور‌هایی از جمله آلمان، لهستان، سنگاپور، بلژیک و هند حضور خواهند داشت. علاقه‌مندان، متخصصان و خانواده‌ها می‌توانند برای شرکت در این نشست‌ها به پایگاه جشنواره اسباب بازی مراجعه کنند و در آنجا ثبت نام کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان با بیان اینکه اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی را خواهیم داشت، تصریح کرد: ۵۷۶ محصول در بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی شرکت کردند که این رقم جهش دو برابری نسبت به جشنواره ششم را نشان می‌دهد. بعد از بررسی و داوری‌های صورت گرفته ۱۴۴ محصول از ۴۸ تولیدکننده کاندید شدند. ۳۱ تولیدکننده موفق به گرفتن نشان برتر اسباب بازی ایرانی شدند. همه این معرفی‌ها در وب سایت دی جی کانون ثبت می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار