موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243478
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره کودکان گرفتار در جنگ اوکراین

سازمان ملل برای امنیت حدود ۱۰۰ هزار کودک در موسسات مختلف اوکراین که در بحران جنگ گرفتار شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کودک پرس ،سازمان ملل برای امنیت حدود ۱۰۰ هزار کودک در موسسات مختلف اوکراین که در بحران جنگ گرفتار شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

فیلیپو گراندی رییس دفتر حقوق بشر سازمان ملل و کاترین راسل رییس یونیسف در درخواستی مشترک اعلام کردند که کودکان بی سرپرست و جدا شده از والدین در این درگیری باید محافظت شوند.

آنها افزودند کودکانی که با اقوام یا قیم قانونی زندگی می‌کنند نباید تحت هیچ شرایطی هنگام جابجایی از خانواده خود جدا شوند.

بر اساس آخرین گزارش های سازمان ملل، تاکنون بیش از ۱.۷ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند که این تعداد شامل صدها هزار کودک می شود.

راسل و گراندی گفتند که بسیاری از کودکان بدون همراه هستند یا از والدین یا اعضای خانواده خود جدا شده اند.

آنها از همه کشورهای مقصد مهاجران اوکراینی خواستند تا  فورا این کودکان را شناسایی و نام آنها را ثبت کنند.

سازمان ملل اعلام کرد اگرچه سرپرستی موقت یا مراقبت اجتماعی برای کودکان یک محافظت بسیار مهم است، فرزندخواندگی نباید در طول یا بلافاصله پس از شرایط اضطراری اتفاق افتد. در صورت امکان، باید تمام تلاش ها برای پیوستن مجدد کودکان با خانواده هایشان انجام شود.

این دو مقام سازمان ملل ادامه دادند که نزدیک به ۱۰۰ هزار کودک که نیمی از آنها دارای معلولیت هستند، در مدارس استثنایی و شبانه روزی در اوکراین زندگی می کنند که بسیاری از آنها بستگان یا قیم قانونی دارند.

پیش از این، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد این نهاد بین المللی خواستار دسترسی امن و بدون مانع به تمام مناطق درگیری در اوکراین شده است.

استفان دوجاریک روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود در تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و وزیر دفاع روسیه تایید شد که تیمی از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل وارد مسکو شده است.

سخنگوی سازمان ملل گفت که مقامات حقوق بشر سازمان ملل می گویند بیش از یک هزار و ۲۰۰ تلفات  غیرنظامی در اوکراین ثبت شده است که ۴۰۶ نفر کشته شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۶ نفر از جمله ۲۷ کودک در جنگ اوکراین کشته شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار