243462
۱۶ اسفند ۱۴۰۰

آذربایجان شرقی | ۱۱۷ نهال به نام کودکان بهبود یافته از سرطان کاشته شد

در آستانه روز درختکاری ۱۱۷ نهال توسط اعضای تحت حمایت موسسه تسکین و باهمکاری شهرداری منطقه پنج به نام ۱۱۷کودک بهبودیافته از بیماری سرطان کاشته شد.

به گزارش کودک پرس ،جواد میلانی مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان( تسکین) در مراسم کاشت نهال با اشاره به تاریخچه تاسیس این موسسه گفت: موسسه تسکین به عنوان اولین موسسه مردم نهاد با محوریت کمک و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سال ۱۳۹۳با مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: موسسه تسکین تخصصی ترین موسسه حمایت از این کودکان در شمال غرب کشور است و علاوه بر استان آذربایجان شرقی کودکانی از استان های همجوار آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان مهمان این موسسه بوده و خدمات حمایتی دریافت کرده اند.

میلانی با اشاره به فعالیت های زیرساختی این موسسه در سال های قبل گفت: این موسسه از سال ۹۳ تا ۹۸ در جهت تامین زیرساخت های بخش خون و آنکولوژی فعالیت می کرد که از جمله این فعالیت ها می توان به خرید هود شیمیایی، تعویض فیلترهای هود شیمی درمانی بخش خون و آنکولوژی، تامین ویلچر امانی برای کودکان مبتلا به سرطان، نصب تلویزیون در تمام اتاق های بخش خون و … اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه تسکین ادامه داد: با بهبود وضعیت زیرساختی این بخش در ادامه بر روی تامین هزینه های درمانی این کودکان تمرکز کردیم و بعد از تشکیل پرونده با توجه به وضعیت معیشتی درصدهای حمایتی در نظر گرفته شد.

میلانی با بیان اینکه درمان کودکان مبتلا به سرطان، مستلزم هزینه های کلان است گفت: امروزه ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمان این عزیزان تامین می‌شود.

مدیرعامل تسکین در ادامه با اشاره به آمار کودکان بهبود یافته از سرطان طی دو سال گذشته افزود: در سال ۹۸ تعداد ۵۲۶ بیمار تحت حمایت این مجموعه بود که ۶۴ نفر به طور کامل بهبود یافت.

به گفته وی، در سال ۹۹ نیز از ۴۹۲ کودک تحت پوشش تعداد ۵۳ کودک از بیماری سرطان رها یافتند.

میلانی با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۶۰ کودک در سال جاری از بهبود ۵۳ کودک تا ابتدای اسفندماه جاری خبر داد.

شایان ذکر است ۱۱۷ نهال  در محوطه فضای سبز مجتمع لاله پارک به نام بوستان تسکین به نام و یاد کودکان بهبود یافته از سرطان کاشته شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار