243450
۱۶ اسفند ۱۴۰۰

خوزستان | کودک 9 ساله اهوازی در کارون غرق شد

یک پسر بچه ۹ ساله اهوازی در حین بازی به رودخانه کارون سقوط کرد و با گذشت سه روز تاکنون جسد وی پیدا نشده است.

به گزارش کودک پرس ،یک کودک ۹ ساله در روز پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه، در هنگام بازی در ساحل رودخانه کارون به درون رودخانه سقوط کرده و متاسفانه غرق شده است.

با گذشت حدود چهار روز همچنان عملیات جستجوی این کودک در آب‌های کارون بی‌نتیجه است.

نکته قابل تامل این‌که با وجود منطقه مسکونی پر جمعیت در مجاورت رودخانه کارون و محل وقوع حادثه، اما هیچ نرده حفاظ در ساحل رودخانه وجود ندارد و وضعیت پر خطر و ناامنی را شکل داده است.

از سوی دیگر خانواده و بستگان کودک قربانی از عدم توجه کافی دستگاه‌های امدادی و ذی‌ربط به آن‌ها، گلایه‌ دارند.

حیدری یکی از بستگان این کودک در محل وقوع حادثه در ساحل رودخانه کارون در گفت‌وگو با خبرنگار جماران اظهار کرد:  این کودک همراه با کودکان همسایه به اطراف رودخانه کارون که در نزدیکی منزل آن‌ها است، در حال بازی و مشاهده رودخانه بوده‌اند و در حین بازی به درون رودخانه سقوط کرد و متاسفانه غرق شد.

وی ادامه داد: ما به صورت شخصی غواص گرفته‌ایم و قبل از شروع جستجو پول را درخواست کرد و برای یک ساعت غواصی چهار میلیون به او پرداخت کردیم.

حیدری با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های امدادی گفت: هیچکس به طور جدی به ما کمک نکرد. هلال احمر فقط چند ساعت آمدند. وقتی به کلانتری مراجعه کرده‌ایم اصلا به حرفهای ما توجه نمی‌کردند.

حیدری عنوان کرد: ما به جستجو تخصصی و حرفه‌ای وارد نیستیم و اصلا امکانات کافی هم نداریم، از سوی دیگر دچار وضعیت روحی نامناسب هستیم و در شوک بسر می‌بریم. ما انتظار داریم که تیم‌های جستجوی حرفه‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول وارد عمل شوند و به کمک کنند.

همچنین یکی از کودکان که منزل مسکونی آن‌ها در نزدیکی رودخانه کارون و محل وقوع حادثه است به خبرنگار جماران گفت: بچه‌ها در حال بازی بودند که پای او لیز خورد و در رودخانه افتاد.

وی ادامه داد: بعد از حادثه اهالی محل برای کمک آمده‌اند و افراد بسیار زیادی برای جستجو و نجات وارد رودخانه شده‌اند،  اما او را پیدا نکردند.

او عنوان کرد: فاصله چندانی بین خانه‌های ما و رودخانه‌های کارون وجود ندارد و همیشه کودکان محل در اطراف ساحل رودخانه بازی می‌کنند.

همچنین ابراهیم قنبری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و امداد شهرداری اهواز در خصوص این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار جماران اظهار کرد: متاسفانه خانواده کودک غرق شده، دیر به ما اطلاع‌ داده‌اند و زمانی که ما ورود کردیم، ساعتی از غرق شدن گذشته بود.

وی ادامه داد: به دلیل سرعت بالای آب، به صیادان و قایقرانان در پایین دست رودخانه اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که اگر موردی مشاهده شد به ما خبر داده شود، زیرا معتقدیم که سرعت آب و شیب آب موجب می‌شود که کودک به پایین دست رودخانه منتقل شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و امداد شهرداری اهواز گفت: غواصان ما در دو روز اول از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر جستجو را انجام دا‌ده‌اند، در ساعات شب به دلیل عدم وجود دید کافی، امکان غواصی و جستجو وجود ندارد و از روز دوشنبه دوباره غواصی و جستجو ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و امداد شهرداری اهواز در خصوص عدم نصب نرده و حفاظ در ساحل رودخانه رودخانه در مناطق مسکونی عنوان کرد: به دلیل این‌که این موضوع در حوزه اختیارات و مدیریت سازمان آتش‌نشانی و امداد نیست، امکان اظهار نظر ندارم.

قنبری ادامه داد: باید این مساله را نظر گرفت که ایستگاه‌های غواصی سازمان آتش‌نشانی و امداد، تمام ساحل رودخانه کارون را پوشش نمی‌دهد. همچنین در خصوص این حادثه ما مجبور شدیم قایق‌‌های جدید کرایه کنیم، زیرا سطح آب و سرعت آب، به شکلی است که قایق‌های ما امکان فعالیت را ندارند.

وی عنوان کرد: این‌که جستجوی فرد غرق شده چند روز زمان ببرد، طبیعی است و در شهرهای همانند اهواز حوادث غرق شدن بسیاری رخ داده و‌ گاه جستجوی فرد غرق شده بیش از یک هفته زمان برده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و امداد شهرداری اهواز عنوان کرد: در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته مشکل نادیده گرفتن سازمان آتش‌نشانی و امداد وجود داشت و اولویت نبود. تا سال ۹۸ تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهواز ۱۴ عدد و ۲۶ خودرو با قدمت سی ساله بوده است.

قنبری افزود: اکنون شرایط بهتر شده است و ۵۰ عدد خودرو اضافه شده است و همچنین نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار جماران، رودخانه کارون بزرگ‌ترین رود ایران، از وسط شهر اهواز عبور می‌کند و با وجود آب‌های عمیق و خطرناک، اما در برخی نقاط مسکونی در مجاورت رودخانه کارون، نرده‌های ایمنی و حفاظ در ساحل رودخانه نصب نشده است.

به نظر می‌رسد اگر در محل وقوع حادثه غرق شدن این کودک ۹ ساله، حفاظ و نرده ایمنی کافی و مناسب نصب می‌شد، چنین حادثه تلخی رقم نمی‌خورد.

همچنین وقوع حادثه مشابه در سال‌های گذشته در همین نقطه از ساحل رود کارون، بی‌توجهی شهرداری و دستگاه‌های مرطوبه به حفط جان شهروندان را نمایان می‌سازد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار