243395
۱۴ اسفند ۱۴۰۰

اراک | تعیین ردیف مشخص شهرداری برای شهر دوستدار کودک در بودجه 1401

از سری جلسات شهر دوستدار کودک به ریاست ایرجی معاونت معماری و شهرسازی و با حضور خسروانی عضو وسخنگوی شورای اسلامی شهر، عسگری معاون خدمات شهری، حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، رئیس کانون پرورش فکری و کودکان ، نمایندگان سازمان های فرهنگی، عمران و آتش نشانی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،در این جلسه پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، احداث اتاق مادر وکودک در ترمینال مرکزی شهر اراک که عملیات طراحی سازه آن انجام شده، طراحی سازه های پارک های دوستدار کودک ، آغاز عملیات اجرایی تبدیل پارک مطالعه به پارک کودک، برگزاری برنامه های نوروزی ویژه کودکان و تجلیل از برندگان مسابقه نقاشی مادر و کودک بحث و بررسی صورت گرفت.

خسروانی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در این جلسه با اشاره به اینکه قانون شهر دوستدار کودک در مرکز پژوهش های شورای شهر تدوین و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جهت بررسی تخصصی ارجاع شده، گفت: در این قانون شرح وظایف و اعضا مشخص است و با تصویب آن شهر اراک بعد از تهران اولین شهری می باشد که قانون شهر دوستدار کودک را اجرایی می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ برای ست های بازی و ورزشی و کف پوش های بوستان ها بودجه اختصاصی دیده شده، افزود: یکی از اقدامات مهم شورای شهر اختصاص ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری جهت راه اندازی کارخانه بازیافت لاستیک می باشد تا بتوان از محل بازیافت لاستیک ها نسبت به تولید کف پوش های پارک های سطح شهر توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری اقدام شود.

خسروانی یکی دیگر از اقدامات مهم شورای شهر در تصویب بودجه ۱۴۰۱ را اختصاص ردیف، مشخص، پدار و جداگانه برای شهر دوستدار کودک عنوان کرد و افزود: این امر مهم علی رغم جدید بودن و با تمام سختی ها انجام شد و این مهم رویکرد شورای شهر در بحث توجه به کودکان به عنوان یکی از اعضای مهم جامعه شهری را نشان می دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: اجرا و احداث اتاق مادر و کودک، احداث پارک های موضوعی و مفهومی در شهر اراک، راه اندازی سایت خبری شهر دوستدار کودک، تهیه کیلیپ و تیزر در حوزه کودکان، احداث یک المان با موضوع کودک در میادین شهری و اختصاص حداقل ۵ درصد از اجرای مبلمان شهری به مبلمان مختص کودکان از محل اعتبارات بودجه مبلمان و المان های شهری از جمله مواردی می باشد که شورای شهر در بودجه ۱۴۰۱ به آن پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول کار برای شهر دوستدار کودک به بحث تدوین و تصویب اعتبار و بودجه پرداختیم و در مرحله بعدی با جدیت هرچه تمام مباحث را اجرایی خواهیم نمود و اگر در ادامه مسیر طرح و ایده ای در شهر دوستدار کودک مطرح شود قطعا اعتبار آن را در متمم بودجه ۱۴۰۱ خواهیم دید.

حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در این جلسه گفت: پارک مطالعه نزدیک پارک شهر اراک به عنوان پارک دوستدار کودک در نظر گرفته شده که عملیاتی همچون دیوار کشی پارک، نصب کف پوش، ست های بازی و ورزشی، آبخوری ها و مبلمان پارکمی تماما مختص به کودکان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در سال جاری ۱۴ ست بازی، ورزشی مختص به کوکان۳ تا ۱۰ سال همراه با کف پوش، در پارک های شهر اراک نصب و اجرایی شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار