243369
۱۴ اسفند ۱۴۰۰

یزد | غرق شدن ۲ کودک بهابادی در یک استخر کشاورزی

مدیربیمارستان حکیم بهابادی شهرستان بهاباد از فوت ۲ کودک دراستخرشنای هنرستان کشارزی قدس بهاباد خبرداد و گفت: این ۲ کودک قبل از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ،مجتبی حسنیان بهاباد افزود: پیکربی جان این ۲ کودک که سن آنان حدود ۷ و ۹ سال بود، جهت عملیات احیاء به این بیمارستان منتقل اما به علت گذشت زمان زیادی از فوت آنان عملیات احیا ناموفق بود.

وی یادآور شد: غرق شدن در استخرهای آب کشاورزی هر سال تلفاتی را درپی دارد که اکثر آنان را کودکان تشکیل می دهند و با وجود توصیه‌ها و تذکرهای فراوان در خصوص خطر غرق شدن در استخرهای پلیمریباز هم شاهد چنین حوادثی در شهرستان هستیم.

مدیر بیمارستان حکیم بهابادی گفت: تعداد استخرهای پلیمری آب کشاورزی بهاباد کم است اما به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی اعم از فنس‌کشی، تابلو شنا ممنوع و داشتن طناب ایمنی هر از گاهی شاهد مرگ شهروندانی هستیم که به دلیل آشنا نبودن با فن شنا جان خود را در این استخرها از دست می دهند.

حسنیان با اشاره به اینکه لازم است نهادهای متولی این استخرها مانند جهادکشاورزی در زمینه ایمنی این فضاها حساسیت بیشتر و دستگاه قضایی نیز ورود موثرتری به این موضوع داشته باشند تا کمتر شاهد این اتفاقات تلخ و مرگبار باشیم .

وی تصریح کرد: این استخرها به صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی نه پله‌ای دارند که بتوان از آن خارج شد و نه لبه‌ای دارند که بتوان از آن یاری جست و تا رسیدن کمک بایدخود را روی آب نگاه داشت.

سطح استخرهای ذخیره آب، به علت مواد استفاده شده فوق العاده لغزنده هستند بطوری‌که شناگر و یا همراهان وی نمی‌توانند در صورت بروز مشکل کمکی کنند.
مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهریزد قراردارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار