موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243349
۱۲ اسفند ۱۴۰۰

آغاز ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک حسینی در عراق

ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک حسینی با شمارکت گروه های نمایشی داخل و خارج از عراق کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس ،حسن رشید العبایجی، دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) شب گذشته(سه شنبه 10 اسفند 1400) فعالیت های ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک حسینی را با مشارکت گروه ها و شخصیت های داخل و خارج از عراق آغاز کرد.

دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) در این جشنواره که به همت کانون پرورش و توسعه کودکان وابسته به آستان حسینی آغاز شد، گفت: باید نهادهای دولتی و بین المللی مرتبط با فرهنگ و فناوری مسئول پخش الکترونیکی و دیجتالی و نهادهای مذهبی و سازمان های مدنی برای هم گامی و همدلی و مراقبت از قشر کودک فعالیت کنند.

العبایجی افزود: مراقبت با فعالسازی قوانین برگرفته از قانون اساسی که از کودکان حمایت می کند، به دست می آید. به همین دلیل، باید به ارایه برنامه های توسعه هدفمند برای محافظت از کودکان دربرابر بزهکاری و سقوط در ورطه انحراف اخلافی توجه کرد. این اقدام با هدف صیانت و محافظت از آنها و اخلاق اجتماعی و دینی شان و نجات شان از افتادن در محیطی انجام می شود که فرهنگ جهانی شدن و انتقال رفتارها، عادت ها، رسوم غربی به جامعه ما از طریق شبکه های اجتماعی را می پذیرد.

وی ادامه داد: آستان مقدس امام حسین(ع) توجه بسیاری به این قشر از جامعه دارد و تلاش دارد مراقبت و پیگیری از آنها، آماده سازی ملزومات زندگی معیشتی، روانی و تربیتی به ویژه فرزندان شهدا، فقرا، نیازمندان را با ساخت مدارس آموزشی، تربیتی، فرهنگی، مذهبی به خصوص برای ایتام انجام دهد.

دبیرکل آستان مقدس حسینی گفت: آستان مقدس حسینی مراکزی برای بیماران اوتیسم کودکان و مراکز راهنمایی خانواده برای مقابله با خشونت خانگی، حفظ خانواده و مراقبت از کودکان برای جلوگیری از فروپاشی خانواده ساخته است. همچنین مجتمع های مسکونی در تعدادی از استان های عراق بنا کرده است و خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان ارایه می دهد.

وی افزود: این جشنواره فرهنگی و نمایشی یکی از فعالیت های آموزشی و روان شناختی هدفمند است که با نظارت آستان مقدس حسینی و الهام گرفته از پیام اهل بیت(ع) برگزار می شود. اولویت برگزاری جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی ویژه برای کودکان به تصویرکشیدن مظلومیت و ارزش های اهل بیت(ع) برای ایجاد نشلی مبتنی بر ارزش ها و اخلاق دینی و تربیتی و اجتماعی و مسلح به علم و دانش و اخلاق نیکو در رکاب اهل بیت(ع) است.

این جشنواره به مدت پنج روز ادامه دارد و شامل فعالیت ها و برنامه های نمایشی با مشارکت گروه های نمایشی داخل و خارج از عراق است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار