243328
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

سال آینده شاهد اوج شکوفایی کانون زبان خواهیم بود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون زبان به نقطه مطلوب مدنظر نزدیک شده است و در سال آینده شاهد اوج شکوفایی این مجموعه در برنامه‌های خود خواهیم بود.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی اکبرزاده، در وبینار مدیران کانون زبان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و مدرسان این مجموعه اظهار داشت: همراهی شما در عملیاتی شدن برنامه‌های کانون زبان با توجه به این که دو سال گذشته را با محدودیت‌هایی که بیماری کرونا به وجود آورد و فرآیند آموزشی را با شوک بسیار شدیدی روبرو کرد، قابل تقدیر است. بعد از دو سال تلاش و کوشش و به روزرسانی برنامه‌ها متناسب با شرایط روز و اقتضائاتی که باید به آن توجه می‌شد نتیجه داد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد تحولات خوب و اثرگذاری در فرآیند برنامه‌های آموزشی کانون زبان هستیم؛ اما نباید توقع داشته باشیم که این تحولات سریع صورت بگیرد زیرا این تحولات در یک فضای آموزشی تحت عنوان کانون زبان ایران نیازمند یکسری برنامه‌ریزی‌های اساسی و پایه ای است. این مهم از همان روزهای اول در برنامه‌های کانون زبان دیده شد و با همراهی همۀ شما عزیزان در حال انجام است.

علی اکبرزاده خود اتکایی کانون زبان در زمینه آزمون‌های آنلاین را یکی از مهمترین اقداماتی که در این حوزه انجام شده است دانست و گفت: این اقدام، کاری مهم و سنگین بود، خوشبختانه دانش و توانایی همکاران بسیار بالا و قابل اتکا بود و توانستند به خوبی این اتفاق مهم را به ثمر برسانند. این موفقیت نشان دهنده این است که اگر بخواهیم می‌توانیم و این خواستن، اراده کردن و به دانش و توانایی خود اتکا داشتن قطعا می‌تواند ما را در همۀ زمینه‌ها پیروز کند.

وی افزود: هر چه کانون زبان برنامه‌هایش را پویاتر، قوی‌تر، کامل‌تر و دقیق‌تر از طریق شما عزیزان اجرایی‌ کند اثرات ناشی از آن به شما، مرکز شما و زبان‌آموزان، مدرسان و همه افرادی که با شما در ارتباط هستند می‌رسد.

علی اکبرزاده به برخی از اقداماتی که در حوزه نیروی انسانی در کانون زبان انجام شده است اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات گواه بر این است که کانون زبان یک مسیر علمی را شروع کرده و با یک پشتوانه علمی اقدامات خود را به ثمر می‌رساند. زمانی که فعالیت‌ها و اقدامات علمی باشند همه چیز از جمله محتوا، مخاطب، برنامه‌ها فضا، امکانات و چگونگی اجرا در نظر گرفته می‌شود و باعث می‌شود تا کار قابل نتیجه‌گیری باشد و نمرات داخل کارنامه قرار بگیرد. نهایتا می‌توانیم نتیجه آن چه که برایش برنامه‌ریزی شده است را ببینم و براساس نتیجه و بازخوردهایی که می‌گیریم، برنامه‌ها، تحولات و اتفاقات جدید را محقق سازیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد: دنیا در حال پیشرفت است و ما باید با این پیشرفت هماهنگ بوده و متناسب با اقتضائات و شرایطی که برای ما تعریف و برنامه‌ریزی می‌شود در کل فرآیندهای آموزشی به سمت جلو حرکت کنیم. البته نباید فراموش کنیم که خود نیز داخل این پیشرفت هستیم و می‌توانیم در این فرآیند حرفی برای گفتن داشته باشیم. این تعامل در جریان پیشرفت است که پویایی را به وجود می‌آورد و من فکر می‌کنم که این فضا در حال حاضر کانون پرورش فکری و کانون زبان وجود دارد.

علی‌اکبر زاده به مدیران توصیه کرد که در زمینه فعالیت‌های خود با مدیران کل کانون پرورش فکری در تعامل باشند و افزود: برخی اوقات از مسیر کانون پرورش می‌توانید بسیاری از مشکلات از لحاظ فضا، تبلیغات، تعامل با بخش‌های اداری و ستادی در داخل استان را حل کنید.

کانون زبان بر قدرت مرجعیت ملی خود می افزاید

غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران نیز در این مراسم، شعار محوری همایش را آینده سازمان؛ پایداری و توسعه در سایه بهره‌وری سازمانی، کیفیت محوری و کارآمدی کسب و کار بنیان عنوان کرد و افزود: قرار است همه اعمال، اقدامات و برنامه‌های سال آینده ما بر مبنای کلید واژه‌های بسیار مهم پایداری، توسعه، بهره‌وری سازمانی، کیفیت محوری و کارآمدی با قید کارآمدی کسب و کار بنیان شکل بگیرد.

کیانی گفت: سازمان ما از شوک بسیار نگران کننده سال ۹۹، به شرایط نسبتا پایدار و حداکثر سربه سری در سال ۱۴۰۰ رسیده و اگر ما برای ۲ سال آینده در عمل به سیاست‌های بهره‌ورانه به اجماع برسیم و در عمل اقدامات خود را حول محورهای سیاستی دنبال کنیم، سازمان به نقطه مطلوبیت خود خواهد رسید. ما یک سازمان کسب و کار بنیاد هستیم، باید خود اتکا باشیم و باید بخشی از اتکا سازمان بالادستی‌مان نیز باشیم.

وی همچنین الزامات سیاستی وضع ممکن در دو سال آینده را نقطه تمرکز سازمان عنوان کرد و آن را در محورهای آموزش و آزمون عمدتا مجازی، سیاست‌های تجمیع و ادغام مراکز، سیاست‌های توسعه مراکز و ارائه خدمات، سیاست‌های منابع انسانی در سطوح مدیریتی، مدرسان و کارکنان، سیاست‌های برنامه درسی و محتوای آموزشی، سیاست‌های برنامه‌های عملیاتی ستاد و صف و سیاست‌های ارزیابی محوری و کیفیت‌مداری فناورانه و بهره‌ورانه تشریح کرد.

رییس کانون زبان ادامه داد: من یقین دارم که اگر تعاملات ما با بدنه بیشتر شود، خلاقانه‌تر و بهتر می‌توانیم با یکدیگر گفتگو کنیم و با اجماع عقلی به موفقیت روزافزون برسیم. سازمان برای تصمیم‌گیری نیاز به گفت و گو دارد و مدیران باید تبدیل به رهبران آموزشی، رهبران کسب و کار بنیاد و مبلغ و نمایانگر کیفیت و توسعه و بهره‌وری باشند.

وی افزود: با این رویکرد کانون زبان بر قدرت مرجعیت ملی خود خواهد افزود و در آینده، به سمت مرجعیت منطقه‌ای پیش خواهد رفت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار