243322
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

تهران | عدم وجود امکانات مناسب تفریحی برای کودکان جنوب استان

کودکان و نوجوانان جنوب تهران اگر از فضای سبز و امکانات تفریحی کافی برخوردار باشند هیچ گاه در حاشیه کانال تردد و یا بازی نخواهند کرد و شورای روستا و دهیاری امین‌آباد برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز اعلام آمادگی کردند.

به گزارش کودک پرس ،داود خداقلی زاده رئیس شورای اسلامی روستای امین‌آباد، با اشاره به فوت کودک خردسال در کانال ری- ورامین اظهار داشت: در حدود 2 سال پیش نیز یک کودک 5 ساله ساکن امین‌آباد در کانال سقوط کرد لذا با همکاری دستگاه‌های شهرستانی میزان حفاظ کانال تا حدود 20 متر پس از بافت مسکونی روستا احداث شد.

وی افزود: حادثه فعلی در محدوده روستای عباس آباد نظامی و در محلی به وقوع پیوسته که کانال حفاظ یا فنس کشی نشده و پس از سقوط کودک به داخل کانال به دلیل عمق زیاد آب کودک غرق شده است.

 رئیس شورای اسلامی روستای امین‌آباد در ادامه گفت: اداره کانال‌ها در حادثه پیشین اعلام کرده بود که پس از شهرک‌سازی و افزایش بافت مسکونی در اطراف کانال‌ها بخشداری، دهیاری و سایر دستگاه‌ها موظف به ایمن‌سازی مسیر هستند اما با توجه به وظایفی که این اداره بر عهده دارد قاضی پرونده تنها اداره کانال‌ها را به‌عنوان دستگاه خاطی شناسایی کرد.

خداقلی‌زاده تصریح کرد: عمق آب کانال ری- ورامین پس از افزودن آب تصفیه‌خانه جنوب تهران زیاده شده و پیش‌ از این کانال ری – ورامین تا این اندازه خطرآفرین نبود اما در حال حاضر در برخی مقاطع عمق آب به 2 متر نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: در شورای روستا و دهیاری امین‌آباد برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز اعلام آمادگی می‌کنیم و درخواست داریم سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری کنند تا این معضل جنوب تهران برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی روستای امین‌آباد تاکید کرد: کانال ری ورامین تاکنون 5 خانواده را در شهرستان ری داغدار کرده و باید با خاطیان این حادثه برخورد جدی صورت گیرد و با همکاری تمامی دستگاه‌ها اقداماتی در جهت ایمن‌سازی آن انجام شود.

خداقلی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار اگر از فضای سبز و تفریحی کافی برخوردار باشند هیچ گاه در حاشیه کانال تردد و یا بازی نخواهند کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار