موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
243321
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

نکاتی خواندنی درباره استفاده کودکان از اینترنت

در نگاه کلی میلیون ها وب سایت بصورت همزمان در حال فعالیت هستند که بنابر نیازهای مختلف، خدماتی را ارائه میدهند. با این وجود در میان این عدد بزرگ از وب سایت ها، برخی از وب سایت ها هستند که گرچه بدون مشکل بخصوصی باشند، اما مناسب رنج سنی کودکان نیستند. برای مثال می توان به سایت های سوشیال مدیا و یا همان صفحات اجتماعی اشاره کرد که بدون شک می توانند بر روی کودکان تاثیر گذار باشند و در آینده برای آنها مشکل ساز شوند.

به گزارش کودک پرس ،از این رو باید به نحوی دسترسی کودکان را به این برنامه ها قطع کنیم تا اینکه نتوانند به وب سایت هایی که ما بر اساس تشخیص خودمان، آنها را نامناسب می دانیم، دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارند که  با استفاده از آنها می توان اقدام به رفع این مشکل کرد.

مرورگرهایی که این روزها در کامپیوترها استفاده می شوند، نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده اند و مجهزتر شده اند. با این وجود یکی از قابلیت هایی که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد، افزونه ها هستند که شما با استفاده از افزونه ها در مرورگرهایی مانند کروم و موزیلا فایرفاکس، می توانید مرورگر را به بهترین شیوه ممکن شخصی سازی کنید و آنرا تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای انجام کارهای روزمره خود کنید. همچنین افزونه هایی برای بلاک کردن سایت ها وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

1. افزونه بلاک کردن سایت مرورگر کروم

افزونه-کروم

با جستجوی ساده در میان افزونه های مرورگر کروم با افزونه های متعددی در این زمینه روبرو خواهید شد که برخی از آنها صرفا وقت شما را خواهند گرفت و کارکرد بخصوصی ندارند. اما ما قصد داریم یکی از کاربردی ترین افزونه ها را به شما معرفی کنیم که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای استفاده از این افزونه طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1. افزونه Block Site را از فروشگاه افزونه های مرورگر کروم دانلود و نصب کنید.

افزونه-بلاک-سایت

. وارد وب سایتی که می خواهید آنرا بلاک کنید، شوید.

3. از بالا سمت راست در مرورگر، بر روی آیکون افزونه Block Site کلیک کنید.

بلاک-کردن-سایت

. پیغامی از طرف افزونه معرفی شده دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید این وب سایت بلاک شود؟ اگر مطمئن هستید، گزینه Block this site را انتخاب کنید.

. هم اکنون وب سایتی که شما مدنظر داشتید، بلاک شده است و هر زمان که وارد آن شوید، تصویر ذیل را مشاهده خواهید کرد؛

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار