موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
243292
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

تقویت فرهنگ کودکان و نوجوانان با کانون های فرهنگی و هنری مساجد

حجت الاسلام کلات پور ،گفت:کانون‌های مساجد بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ کودکان و نوجوانان است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت فرزندان خود را در کانون‌ها ثبت نام کنند تا نسلی قوی برای ایران تقویت کنیم.

به گزارش کودک پرس ،حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پيوند خانواده با مساجد نبايد گسسته شود و اين مراكز به دستور پروردگار براي گردهمايي مردم بنا شده تا علاوه برعبادت بر ديگر امور نيز رسيدگي شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه  بااشاره به اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها و بار‌ها بر شبیخون فرهنگی دشمن تاکید کردند افزود: باید مردم ایران قوی شوند وو منظور ایشان از قوی شدن فقط قوی شدن در حوزه نظامی نیست بلکه باید در تمام ابعاد و وبویژه بعد فرهنگی قوی شویم و در همین راستا کانون‌های مساجد هم به دنبال این هدف بوده و به دنبال تقویت فرهنگی برخاسته از فرهنگ عاشورایی وفرهنگی برخاسته از اقتدار و شاخصه‌های اسلامی است.امسال چندین هزار طرح در کانون‌ها ثبت شده و چندین هزار برنامه قرآنی و احکام در شبکه بچه‌های مسجد بارگذاری شده و اجازه نداده ایم که فضای مجازی خالی از محتویات اسلامی شود.

وی خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم مساجد خالی بماند و به سمتی برود که مثل کلیسا شود، مسجد شیرازه و مرکز حکومت اسلامی است و باید بیشتر به این مراکز پرداخته شود و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این مراکز باید توسعه یابد.

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: كانون مساجد با فرهنگ جامعه و پروراندن آن سروكار دارد و پايگاه مناسبي براي امور حكومتي و تبليغاتي نيز به حساب مي آيد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه  با اشاره به  ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری  مساجد گفت: هر سال برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح کانون‌های استان کرمانشاه با حضور پرشور جوانان و نوجواناناعضای کانون برگزار می شود  اما در این دوسال و اندی به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، بسیاری از این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و  یا اماکن باز  برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار