موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
243291
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

بررسی کانال آبی در شهر ری که جان کودکان را می‌گیرد

برخی از کانال‌های آبی در نقاط مختلف کشور و از جمله در شهر تهران به طور مناسب ایمن سازی نشده و تا کنون باعث مرگ چندین کودک بوده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،در پایان هفته گذشته یک کودک ۶ ساله در کانال آب عباس آباد شهرری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

این اولین کودکی نیست که در این کانال آب سقوط کرده است و متأسفانه به دلیل عدم ایمن سازی محوطه اطراف کانال تا کنون چندین بچه کم سن و سال درون آب افتاده و جان باخته‌اند.

کار ایمن سازی کانال‌هایی چون کانال آب عباس آباد بر عهده وزارت نیرو است و متأسفانه ترک فعل محرز مسئولان این وزارتخانه منجر به مرگ تلخ چندین کودکان بی گناه در این محدوده شده است.

 

بازدیدهای بی‌نتیجه کی به پایان می‌رسد؟

برخی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران مدعی هستند که طی فعالیت دولت جدید از ابتدا تا کنون بسیاری از مسئولان حوزه شهری از کانال آب عباس آباد بازدید کرده و نامه‌های درخواستی متعددی را به مسئولان وزارت نیرو ارسال کرده‌اند اما دریغ از اینکه مسئولان مربوطه کوچکترین توجهی به وضعیت اسفناک این کانال آب اختصاص داده باشند.

مدیریت ناکارآمد و بی‌توجهی به مردم این علل سقوط کودکان در کانال آب از نظر مسئولانی است که به گفته خود تا کنون چندین بار با وزارت نیرو و آب منطقه عباس آباد برای ایمن سازی کانال مکاتبه کرده اما نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند.

متاسفانه درک کودکان از نقاط پر خطری چون کانالهای آب به اندازه‌ای نیست که از نزدیک شدن به آن خودداری کنند و در یک لحظه غفلت والدین خود در کانال آب سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.

مردم ساکن در محدوده کانال آب عباس آباد تا کنون مرگ چندین کودک ۴ تا ۱۲ ساله را آن هم فقط طی ۲ سال اخیر به چشم خود دیده‌اند و بارها از مسئولان این حوزه درخواست ایمن سازی کانال را داشته‌اند اما جز بی توجهی و سهل انگاری نتیجه دیگری عایدشان نشده است.

 

مدیریت شهری پیگیر ایمن سازی کانال عباس آباد باشد و منتظر اقدامات دیگر دستگاه‌ها نماند!

محمد آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به حادثه سقوط کودک ۶ ساله به درون کانال آب عباس آباد شهرری اظهار کرد: درست است که در این حادثه مسئولیت با وزارت نیرو و برخی دستگاه های دیگر است اما باید به خودمان نیز تذکر را بدهیم. در بازدیدهایی که از آن منطقه در طرح رصد اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشتیم مشکلات و معضلات را مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: البته به سرعت با هماهنگی که انجام دادیم در اصلاحیه بودجه فقط برای منطقه ۲۰ با عنوان سرپوشیده کردن این کانال یک میلیارد تومان اختصاص داده شد. البته ممکن است عنوان شود این رقم برای حل این معضل کافی نیست که بهتر است این تذکر را به خودمان بدهیم که آیا شهرداری منطقه با همین یک میلیارد تومان نمی تواند حداقل فنس کشی انجام دهد و با تحقق کاری موقتی از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری می کرد.

آخوندی همچنین تأکید کرد: مدیریت شهری در منطقه ۲۰ منتظر اقدامات سایر دستگاه ها نباشد و با مبالغی که پیش بینی شده با کمک دوستان و اختصاص این رقم ها اقدامات اولیه‌ای که می‌تواند را انجام دهد تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

 

ترک فعل مسئولان، بلای جان کودکان بیگناه!

مسئولان در بخش‌های مختلف همواره خود را دغدغه مند به حل مشکلات و معضلات زندگی مردم معرفی می‌کنند اما پای عمل که می‌رسد متاسفانه هیچ یک از از آن‌ها مسئولیت کوتاهی خود را بر عهده نمی‌گیرند و با فرافکنی، صورت مسئله ترک فعل خود را پاک می‌کنند.

به گفته اغلب اعضای شورای اسلامی شهر تهران وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب منطقه ای که کانال آب عباس آباد در آن قرار گرفته است، نخستین دستگاههای مسئولی هستند که با عمل نکردن به وظایف خود در این خصوص در فوت کودکان جان باخته در این کانال آب مقصر هستند و باید پاسخگوی ترک فعل خود باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار