243280
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

آموزش پرستاری از کودکانی که امیکرون گرفته اند

یک کارشناس تغذیه توضیح می‌دهد که اگر کودکی در زمان ابتلا به کرونا نتواند آب دریافت کند یا تمایلی به مصرف آب نداشته باشد، ترجیحا آبمیوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال یا مصرف دوغ برای تامین میزان مایعات کافی بدن کودک توصیه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،مریم محمودی با اشاره به اینکه تعداد وعده‌های غذایی کودک باید افزایش یابد و از حجم هر وعده کم شود. برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود هشت تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به صورت نرم و پوره تهیه شود.

او با بیان اینکه غذا خوردن کودک به علت بی‌اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید ممکن است سخت باشد، توصیه می‌کند پوره سیب‌زمینی که مخلوطی از سیب‌زمینی، هویج، تخم‌مرغ آب‌پز، شیر و کره است و همچنین پوره کدوحلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده شود.

او معتقد است که استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو در دوران بیماری کودکان اهمیت دارد، همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین دی، آهن، سلنیوم و مس نیز استفاده کرد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف انواع لبنیات کم‌چرب و پروبیوتیک نیز مفید است، ادامه می‌دهد: «ترکیبی از آش حبوبات و مخلوط گوشت‌ها که منابع پروتیین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا دو میوه به صورت آبمیوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار