موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
243273
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی تا خرداد سال آینده تعویق افتاد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به سیزدهمین دوره جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ گفت: با هماهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، زمان برگزاری این جشنواره به خرداد سال آینده موکول شد.

به گزارش کودک پرس ،سید حسین نژادحسینی افزود: به دلیل آنکه شرایط کرونایی برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را با تاخیر رو به رو کرد و اختتامیه این جشنواره در خرداد امسال در شهرکرد برگزار شد، با هماهنگی انجام شده با بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تصمیم گرفته شد تا با توجه تغییرات ایجاد شده در بخش‌های رقابتی جشنواره سیزدهم و پیش‌بینی استقبال بیشتر علاقه‌مندان، مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تمدید شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مقرر بود اختتامیه جشنواره سیزدهم در اسفند امسال برگزار شود، تصریح کرد: دورهای پیشین این جشنواره ملی با عنوان شعر کودک و نوجوان رضوی و به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد که در جشنواره سیزدهم، داستان کوتاه و قطعه ادبی نیز به بخش‌های رقابتی افزوده شده است.

نژادحسینی حذف بخش دانشجویی و بررسی آثار در ۲ بخش بزرگسالان و زیر ۱۸ سال را نیز از دیگر تغییرات این دوره از جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی بیان کرد و یادآور شد: بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ آثار خود را در قالب‌های رایج شعر، داستان کوتاه در پنج هزار کلمه و قطعه ادبی به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پرداختن به ابعاد زندگی امام رضا(ع) و تبیین سیره منور و شخصیت والای این امام معصوم در قالب ادبیات، بهره‌گیری از احادیث امام هشتم در تولید آثار ادبی و تبیین آثار شخصیتی امام رضا (ع) در اعتلای سبک زندگی را از محورهای این دوره از جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی بیان کرد.

نژادحسینی اظهار داشت: برگزاری آیین اختتامیه جشنواره سیزدهم همزمان با دهه کرامت در اواخر خرداد سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط کرونایی، زمان دقیق برگزاری آن در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، توجه به ادبیات کودک و نوجوان و ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و همچنین تولید آثار فاخر ادبی با موضوع فرهنگ رضوی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی به میزبانی چهارمحال و بختیاری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند برای نام‌نویسی و ارسال آثار به تارنمای شمس توس به نشانی www.chb.shamstoos.ir مراجعه و یا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار