موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
243072
۲۷ بهمن ۱۴۰۰

نیکوکاری که پدر معنوی 150 هزار کودک یتیم است

جهانگیر ابراهیمی از نیکوکاران خوش‌نام کشور است که با ۲۰ سال سابقه فعالیت نیکوکارانه، حالا حامی و پدر معنوی ۱۵۰ هزار کودک یتیم در سراسر کشور است.

به گزارش کودک پرس ،تقویم روز پدر را نشان می‌دهد، یک روز خاص که همه در تلاش هستند تا به نوعی در این روز نمادین از پدران خود تقدیر کنند، اما برای کودکان یتیم، علاوه بر نبود محبت پدرانه، سختی در معیشت و زندگی، دنیای کودکی آنها را تلخ می‌کند. اما هنوز هستند فرشتگانی که نقش پدر را برای آنها ایفا می‌کنند،

روز پدر با نام مولای متقیان حضرت علی (ع) مزین شده است؛ هم او که حامی نیازمندان و پدر ایتام کوفه بود، و امروز به بهانه روز پدر گفت‌وگویی با یکی از نیکوکاران کشور داشتیم که در حدود ۲ دهه فعالیت در عرصه نیکوکاری، با جلب نظر دوستان و همکاران و مشارکت خیران در سراسر کشور، حمایت۱۵۰ هزار کودک یتیم را برعهده است.
کمیته امداد با اجرای طرح اکرام ایتام تلاش دارد رنج کودکان یتیم را بکاهد و رنگ مهربانی و عشق را نثار خانه‌های آنها کند. «جهانگیر ابراهیمی» نیکوکاری است که با عزم و همت بالای خود توانسته حامی ۱۵۰ هزار کودک یتیم در سراسر کشور شود.
این نیکوکار در رابطه با ورود خود به فضای حمایت از ایتام این‌طور روایت می‌کند: از خرداد ۱۳۸۱ با کمیته امداد و ایتام تحت پوشش این نهاد مرتبط شدم و به نظرم رسید برای حمایت از ایتام کاری انجام دهم. آن زمان به همراه خانواده حامی ایتام شدم و در فاصله کوتاهی که بیشتر در جریان وضعیت کودکان قرار گرفتم، سعی کردم دوستان و همکارانم را برای حمایت از ایتام تشویق کنم. حمایت از ایتام را برای خود یک مسئولیت اجتماعی می‌دانم و سعی کردم این مهم را برای خودم و دوستان بیشتر یادآوری کنم که ما در قبال جامعه خود مسئول هستیم.
وی ادامه می‌دهد: نباید تصور کنیم همه مسئولیت‌ها بر عهده دولت است، دولت در جای خود وظایفی دارد و ما هم به سهم خود باید در قبال جامعه ایفای نقش کنیم و مسئولیت داریم. حالا حدود ۲۰ سال است که خود را موظف به حمایت از ایتام می‌دانم.این ایده با کمک پدر مرحومم و برادرانم و با حمایت از ۱۵۰ کودک یتیم شروع شد و در سال اول به حمایت از هزار کودک یتیم نائل شدیم و در سال‌های بعد این تعداد حمایت را بیشتر کردیم تا امروز که به ۱۵۰ هزار کودک یتیم رسیدیم.
یک خیر ماهانه ۸۵۰ میلیون تومان به ایتام کشور کمک می‌کند
ابراهیمی که در مدت ۲۰ سال موفق شده ایده حمایت از ۱۵۰ کودک یتیم را با کمک خیران تا هزار برابر توسعه دهد، در رابطه با انگیزه خیرین و همراهان او در حمایت از ایتام می‌گوید: یکی از خیرین که ماهانه ۸۵۰ میلیون تومان در حمایت از ایتام کمک می‌کند و سال‌ها به تجارت مشغول بوده، معتقد است حمایت از ایتام تجارت پرسودی است؛ البته خیران به دنبال آن نیستند که نتیجه کار خیر خود را به شکل مادی در زندگی دریافت کنند.
وی ادامه می‌دهد: الان هزار نیکوکار در حمایت از ۱۵۰ هزار کودک یتیم مشارکت دارند. البته ما از هیچ کدام از آنها کمکی دریافت نمی‌کنیم و کل کار بر عهده کمیته امداد است و پول مستقیم به حساب کودکان یتیم می‎رود. مرتب با کمیته امداد استان‌ها در ارتباط هستیم. هم اکنون سیستان و بلوچستان با ۲۱ هزار کودک یتیم بیشترین آمار ایتام را دارد. خوزستان با ۱۷ هزار کودک یتیم تحت پوشش دومین استان و جنوب کرمان سومین رتبه را از نظر کودکان یتیم دارد.
کمک خیران مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود
این نیکوکار حامی ایتام می‌گوید: علاوه بر ۱۵۰ هزار کودک یتیم در سراسر کشور ۲۵۰ هزار کودک محسنین یا بدسرپرست هم در کشور وجود دارند؛ یعنی پدران آنها زندانی و یا بیمار و از کار افتاده هستند. گاهی اوقات شرایط این کودکان محسنین از کودکان یتیم دشوارتر است. در حال حاضر حمایت نیکوکاران و حامیان ایتام مستقیم به حساب کودکان واریز می‌شود.
ظرفیت کار خیر در کشور بالاست
ابراهیمی با اعلام اینکه کمک نیکوکاران در حمایت از کودکان یتیم امسال به یاری خداوند به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، عنوان می‌کند: تلاش می‌کنیم مبلغ کمک‌ها در سال آینده به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد و هدف‌گذاری کرده‌ایم با جلب مشارکت نیکوکاران طی سال‌های آتی این مبلغ به هزار میلیارد تومان در سال برسد. در حال حاضر حداقل واریزی برای کودکان یتیم ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است. ظرفیت کار خیر در کشور بالاست، ظرفیت فعلی شاید ۱۰ درصد از توان کمک در کشور است یعنی ۹۰ درصد جای خالی است که باید بالفعل شود.
استعداد ایتام با حمایت شکوفا می‌شود
وی ادامه می‌دهد: امسال ۱۲۰ شرکت کننده کنکور از نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور دانشگاه‌ها رتبه‌ زیر هزار کسب کردند، کودکان یتیم سال‌های قبل موفقیت‌های خوبی در جامعه کسب کرد‌ه‌اند، حتی نماینده مجلس داریم که در کودکی جزو ایتام بوده است. شکوفا شدن استعداد کودکان با حمایت ایتام اتفاق می‌افتد و اگر این کمک‌ها نباشد، مرگ استعدادها صورت می‌گیرد، کودک یتیم در اثر حادثه و اتفاق پدر خود را از دست می‌دهد، به نوعی کودک یتیم از جامعه انتظار کمک دارد. در برابر خداوند همه ما باید پاسخ دهیم که اگر توان کمک داریم و دریغ کنیم و یا حتی از دوستان خود کمک بخواهیم و باید از ایتام حمایت کنیم.
عاشقی هزینه دارد
ابراهیمی با یاد کردن از حمایت‌های مولای متقیان حضرت علی (ع) که ابولایتام بود، می‌گوید: همه عاشق ائمه معصومین (ع) هستیم و این عاشقی هزینه دارد. تجار و صاحبان صنایع چقدر از سودهای خود را به فقرا و ایتام اختصاص می‌دهند؟ من هر روز در راه کمک به ایتام عاشق‌تر شدم و به عنوان یک سرباز تلاش کردم به کشورم خدمت کنم. کودکان یتیم فرزندان ایران‌زمین هستند و ما نسبت به آنها مسئولیت داریم. اسفندماه غم بزرگی بر دل من سنگینی می‌کند برای کودکان یتیم و یا آنهایی که پدرشان دستش تنگ است و دوست دارند در عید نوروز کفش و لباس نو داشته باشند. از همه آنهایی که توان کمک کردن دارند تقاضا دارم در حد توان خود دستگیر کودکان یتیم باشند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار