رادیکو به رشد بچهها در گویندگی کمک میکند
امیرناصر طباطبایی نیز در این نشست درباره تعامل بین سماوا و نشر مهرک و مدرسه گفت: در حال حاضر انتشارات مدرسه 65 عنوان کتاب صوتی دارد. در ابتدا روند تولید کتاب صوتی توسط انتشارات مدرسه صورت گرفت و بعد از آن با انتشارات دیگر شروع به کار کردیم. در این بین سماوا هم مانند دیگر انتشارات، پیشنهاد تولید کتاب صوتی توسط کودکان را عنوان کرد و همکاری شکل گرفت؛ چراکه انتشارات مدرسه وظیفه خود میداند که به افراد جوانتر در فضای نشر کمک کند.
مدیر تولید نشر مدرسه در ادامه افزود: به دو علت پیشنهاد سماوا را قبول کردیم؛ علت اول، پیشنهاد جدیدی بود و علت دوم اینکه، انتشارات مدرسه به عنوان ناشر کودک و نوجوان فعالیت دارد و وظیفه آن بها دادن به کوکان است. از طرفی این کار کمک به رشد بچهها برای گویندگی در بزرگسالی است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیتهای انتشارات مدرسه، تولید کتاب برای دو دسته از افراد کمبینا و نابینا است. 10 عنوان کتاب برای افراد کمبینا در حال تولید بود که با پیشنهاد سماوا مواجه شدیم. مشاهده کردیم که تولید کتاب توسط رادیکو کمک بزرگی به یادگیری افراد کمبینا میکند. از این رو، با استقبال خوبی مواجه شدیم.
طباطبایی در پایان اظهار کرد: قطعا این همکاری ادامهدار خواهد بود؛ چراکه رادیکو به فرآیند تولید و انتشار کتاب کمک خواهد کرد و با استفاده از این پلتفرم بازخورد و سلیقه مخاطب بهتر مشخص میشود.
مکانی برای پرورش علایق و دیده شدن بچهها
سمانهسادات حسینی نیز در این نشست درباره تعامل بین سماوا و نشر مهرک و مدرسه گفت: انتشارات مهرک از 700 عنوان کتاب، توانسته بیش از 200 عنوان کتاب را به صورت صوتی تولید کند؛ اما پیشنهاد سماوا برای کتاب صوتی توسط کودکان، ایده جدید و خوبی بود. یکی از قسمتهای جذاب این پیشنهاد این بود که اگر بچهها به حرفهای علاقهمند هستند، مکانی برای پرورش علایق و دیده شدن آنها وجود داشته باشد. زمانی که کودکان، صدای خود را میشنوند، باعث ترغیب دیگر بچهها به این کار میشوند و مسیر برای آنها باز میشود. به نظرم این روند باعث تولید یک کار خوب، با کیفیت خوب و با صدای کودکان شد.
مدیر نشر مهرک درباره توجه به روحیات کودک در فرآیند تولید افزود: کتابها پیش از تولید و در روند چاپ مورد بررسی قرار میگیرند و اگر از لحاظ روانشناسی کودک مورد تایید قرار گرفت، به مرحله انتشار میرسند؛ مسلما کتابی که مناسب نیست و در زیرلایههای خود مطلب خوبی ارائه نمیدهد، وارد بخش تولید نمیشود. در رادیکو، از میان کتابهای خوب، کتابهای خوبتر انتخاب شده است و قطعا خواندن چند بار یک کتاب خوب، تبعات خوبی را دارد.
سماوا به نوعی سنتشکنی کرده است
سیدامیرحسین ابوترابی نیز که آخرین سخنران این نشست بود، درباره عملکرد انتخاب عناوین کتابها گفت: در انتشارات مدرسه در همه زمینهها، عناوین بسیار زیادی برای کودکان وجود دارد. یکسری از عناوین به عنوان برند انتشارات است و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته که طبیعتا از آنها استفاده کردیم؛ در اصل برای انتخاب ذائقهسنجی کردیم.
مدیر دیجیتال نشر مدرسه درباره بازخورد مخاطب گفت: رادیکو از سمت مخاطب و سایر ناشران مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفت؛ زیرا کودکان با دنیای خودشان بیشتر آشنا هستند و زبان یکدیگر را بهتر میفهمند.
وی در پایان گفت: بازار رقابتی که بین پلتفرمهای مختلف وجود دارد، یک بازار رقابتی سردی است که بیشتر کسب درآمد مهم است و ایده جدید در آنها دیده نمیشود؛ اما پلتفرم سماوا دارای ایده نو و خلاقانه است و به نوعی سنتشکنی کرده است. سماوا مخاطب را به عنوان یک خریدار نمیبیند، بلکه به عنوان یک همکار از خود مخاطب در کار کمک میگیرد. به نظرم سماوا با توجه به سبقه کمی که داشته، توانسته به سرعت پیشرفت کند و روزبهروز مخاطبان آن بیشتر خواهد شد.
ارسال نظر