موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
242939
۲۰ بهمن ۱۴۰۰

یزد | رونمایی از پوستر جشنواره قصه‌گویی «چله قصه‌ها»

همزمان با چهل و سومین طلوع بهار آزادی از پوستر جشنواره قصه‌گویی «چله قصه ها» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ،«عالیه قوامی» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این مراسم ضمن تبریک چهل و سومین بهار انقلاب، از حمایت همه جانبه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تقدیر و بیان کرد: جشنواره قصه گویی چله قصه ها در دوره‌های قبل در شهرستان‌های تفت و میبد و در ایام کرونا به صورت مجازی در یزد برگزار شد.

وی افزود: اکنون آئین رونمایی چهارمین پوستر جشنواره قصه گویی چله قصه‌ها انجام و اختتامیه این جشنواره در روز ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت استاد مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک در مکان آرامگاه مهدی آذریزدی برگزار خواهد شد.

سرپرست کانون از مسئولین حاضر در این مراسم به ویژه رئیس شورای شهر یزد خواست تا به یمن این اتفاق مبارک، نگاه ویژه‌ای به مرمت و ساماندهی آرامگاه استاد آذر یزدی داشته باشند تا جایگاهی در شان استاد و مکان مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه های فرهنگی فراهم شود.

«غلام حسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز استاد مهدی آذر یزدی را شخصیتی قرآنی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معرفی کرد و گفت: ما به استاد آذریزدی نگاه جهانی داریم و باید فضاسازی مقبره استاد در سطح جهانی ساماندهی شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی فرهنگی شهرداری یزد هم گفت: باید آموزش غیر مستقیم را برای کودکان سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم و بهترین ابزار جهت این آموزش غیرمستقیم قصه و قصه گویی است.

وی افزود: در گذشته، قصه‌گویی مادربزرگ‌ها، پدربزرگ‌ها، پدران و مادران موجب شکل‌گیری تربیت صحیح کودکان در جمع صمیمی خانواده می‌شد اما امروزه متاسفانه به دلیل ندانستن‌ها و جهالت‌ها به واسطه علم زدگی‌ها و تکنولوژی زدگی‌ها که همیشه برای ما به وجود آمده است از اصل فرهنگی خود دور مانده‌ایم.

وی گفت: در اصل نوگرایی به معنی گذشتن از آیین و سنت‌های قدیمی نیست و ضعف ما در جهان شهر یزد، روایت فرهنگ به زبان امروز است که باید با برگزاری چنین جشنواره هایی به بیان روایت های فرهنگی اصیل بپردازیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار