242853
۱۸ بهمن ۱۴۰۰

همدان | وقف ساختمانی 4 میلیاردی به کودکان بی سرپرست توسط نیکوکاری

ساختمان اهدایی نیکوکار همدانی به ارزش چهار میلیارد تومان که وقف نگهداری از فرزندان بی سرپرست این شهرستان شده است همزمان با دهه مبارک فجر طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش کودک پرس ،فرماندار همدان در آیین بهره برداری از این ساختمان با عنوان «دومین خانه فرزندان موسسه خیریه تبسم شکوفه یاس» افزود: کودکان در معرض آسیب نیازمند کمک، حمایت و توانمند سازی هستند.

«محمد علی محمدی» ادامه داد: در بازدید های شامگاهی از سطح شهر همدان، موارد در معرض آسیب و آسیب دیده را به بهزیستی ارجاع می دهیم و امور مربوط به کودکان، زنان و جوانان با جدیت پیگیری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز اظهار داشت: هزینه های بی‌شمار فرزندان و افراد دارای معلولیت مقیم مراکز بهزیستی با کمک خیرین آسان‌تر تامین شده به نحوی که می توانند با موسسات خیریه کشوری همچون کهریزک و شیرخوارگاه آمنه برابری کنند.

«مهدی دیناری» خاطرنشان کرد: این ساختمان به ارزش چهار میلیارد تومان، با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان کمک نیکوکاران بهسازی شده و هم اکنون فرزندان بی سرپرست به نحو احسن از بخش های مختلف آن در ۲ طبقه استفاده می کنند.

خیرین با وقف و اهدا، بال قدرتمند بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه خیرین با وقف و اهدا، بال قدرتمند بهزیستی هستند گفت: ساختمان های وقفی نیکوکاران همدانی، اهدای ارزاق، کالا و کمک های نقدی با نظارت بهزیستی و مطابق با نیت آنها استفاده یا بین نیازمندترین افراد کم توان جسمی و مالی توزیع می شود.

«مرتضی حیدری» خاطرنشان کرد: مرکز شبانه روزی کودکان و نوجوانان یا خانه های فرزندان مطابق با خانه های عادی و مشابه آنها اما با بهره گیری از دستور العمل و پروتکل های حمایتی و اصول فرزند پروری عمل می کنند و ضمن نگهداری و پرورش طبق اصول تربیتی زمینه انتقال موقت یا دائم آنها را فراهم می آورند.

وی از فعالیت چهار خانه یا مرکز شبانه روزی پسرانه، چهار خانه دخترانه و یک شیرخوارگاه در دفتر شبه خانواده خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ مرکز تخصصی توانبخشی، مشاوره و سلامت روان برای خدمت رسانی به گروه سالمندان، افراد دارای معلولیت و تمام اقشار عادی جامعه در شهرستان همدان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: فقط در دفتر شبه خانواده حوزه امور اجتماعی بهزیستی همدان تعداد ۱۶۲ فرزند بی سرپرست نزد خانواده ها ساماندهی شده اند و ۱۷۳ نفر نیز هنوز در مراکز نگهداری می شوند.

حیدری گفت: هم اکنون در خانه های مستقل تعداد ۱۷ نفر زندگی می کنند تا پس از یادگیری زندگی و شغل مستقل به جامعه و زندگی مستقل وارد شوند.

وی اظهار داشت: ۲۷ شیرخوار در سال جاری به خانواده های واجد شرایط و ثبت نام شده در سامانه فرزندخواندگی، تحویل داده شده است.

با حضور مدیرکل بهزیستی استان و فرماندار شهرستان همدان و جمعی از نیکوکاران، دومین مرکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه تبسم شکوفه یاس در ساختمان اهدایی خانواده نیکوکار الوندی به بهره برداری رسید.

۴۶ هزار و ۹۹۹ توان‌یاب(معلول) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار