موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242819
۱۷ بهمن ۱۴۰۰

با وجود 5 روز تلاش، «ریان» زنده از چاه بیرون نیامد

فوت کودک پنج ساله مغربی که از پنج روز قبل در یک چاه ۳۲متری افتاده بود، موجب واکنش‌هایی در جهان شد.

به گزارش کودک پرس ،نیروهای امداد و نجات مراکش پس از پنج روز تلاش برای نجات «ریان» کودک مغربی از چاه ۳۲متری، موفق به خارج کردن وی شدند؛ اما خبر فوتش باعث ناراحتی و واکنش‌های بسیاری در سطح این کشور و کل جهان عرب شد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» بامداد گذشته دربار سلطنتی کشور مغرب در یک بیانه رسمی فوت ریان را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: در پی حادثه دلخراشی که منجر به فوت کودک مغربی شد، «محمد ششم» شاه مغرب با پدر و مادر این کودک جان‌باخته تماس تلفنی داشته است؛ وی در این تماس، فوت دردناک این کودک را به خانواده‌اش تسلیت گفت.

محمد ششم همچنین در این بیانیه، مراتب تقدیر خود را از تلاش‌ها و زحمات تمامی نهادهای عمومی و نیروهای امدادی اعلام و از همبستگی و همدردی گسترده خانواده‌های مغربی با خانواده ریان تشکر کرد.

بعد از اعلام خبر فوت ریان، بسیاری از مقامات و سیاسیون جهان عرب جان باختن این کودک مغربی را تسلیت گفتند. «محمد بن راشد» نائب‌رییس دولت امارات متحده عربی ضمن تسلیت به خانواده این کودک و ملت مغرب، برایشان طلب صبر و بردباری کرد. در واکنش دیگری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز ضمن تسلیت به خانواده این کودک، سرگذشت ریان را نمادی از یک حماسه‌ انسانی دانست.

ریان اورام، کودک پنج ساله مغربی و ساکن یکی از روستاهای شمال این کشور، از بعدازظهر روز سه‌شنبه در داخل یک چاه ۳۲متری افتاده بود؛ تلاش‌های امدادی و کمک‌های مردمی مغرب روزها برای نجات و خروج وی از چاه ادامه پیدا کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار