242798
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

افزودن ۹ میلیون کودک به زیر مجموعه آموزش و پرورش

معاون وزیر و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داشت که امسال ۹ میلیون کودک نیز به این مجموعه اضافه شدند و هم اینک حوزه تعلیم و تربیت این وزارتخانه سنگین تر شده است.

به گزارش کودک پرس ،”مجتبی همتی فر” در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش و پرورش از زمان بدو کودک تا 18 سال مسوولیت تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و هم اینک باید بذر درست بکاریم تا آینده از این سرمایه انسانی درست استفاده کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش سرمایه گذاری است، افزود: هر چه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان هزینه کنیم به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کرده ایم و این  را هزینه ندانیم.

وی گفت: اگر می خواهیم در آینده در حوزه های مختلف مشکلی نداشه باشیم از هم اینک باید در این راستا با بچه ها کار شود، اگر می خواهیم در جامعه بیکاری و مشکلات اجتماعی وجود نداشته باشد باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویِژه ای داشته باشیم تا هیچ کس از تعلیم عقب نیفتد و همچین تعلیم و تربیت نیز باید از کیفیت بالا برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: هم اکنون همه دستگاه ها از آموزش و پرورش مطالبه دارند و ما نیز همسویی و مشارکت تمامی سازمان ها و دستگاه ها را برای حوزه بزرگ تعلیم و تربیت مطالبه می کنیم علاوه بر این از معلمان نیز می خواهیم که در امر تعلیم و تربیت کوتاهی نکنند، هر عملی که در این زمان داشته باشیم آینده از آن بهره مند خواهیم شد.

همتی‌فر تصریح کرد: رییس جمهور در برنامه های خود که به 37 حوزه مهم توجه ویژه ای دارد در یکی از برنامه ها به برنامه آموزش و پرورش ابلاغ کرده است که در آنجا خواسته است در تعلیم و تربیت عدالت وجود داشته باشد و تمامی دانش آموزان به آموزش دسترسی داشته باشند.

وی افزود: همچنین خواسته است که از تجربه بازنشستگان نیز استفاده کنیم، تکریم بازنشستگان استفاده از تجربه آنان است، در این راستا باید اتاق فکری تشکیل دهیم و علاوه بر اینکه جوانان نقطه نظرات و ایده های خود را ارایه می دهند از تجربه بازنشستگان نیز استفاده کنیم.

همتی فر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وضع کیفیت آموزش و پرورش نیز خوب نیست این حوزه را باید ارتقا دهیم تا به قله های رفیع دست یابیم.

در این آیین از زحمات “مهدی مودی” تقدیر و “ابوالقاسم اکبری” به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار