موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
242761
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

خوزستان | تکمیل ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان کودکان اهواز

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: با توجه به افزایش موارد بیماری و بستری ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده و روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزوده می شود.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محسن علی سمیر با اشاره به قدرت سرایت سویه اُمیکرون اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که از هر سه بیمار سرپایی تست یک تا ۲ مورد مثبت است که خانواده ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: در سویه دلتا ممکن بود از یک خانواده پنج، ۶ نفره یک مورد مثبت شود ولی در اُمیکرون همه اعضای خانواده مثبت می شوند بنابراین باید گفت که انتشار بیماری سریع و بسیار زیاد است.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: با توجه به اینکه در سویه اُمیکرون شدت علائم از جمله تب کمتر است، اکثر خانواده ها تصور می کنند که به بیماری مبتلا نشده و مراجعه نمی کنند لذا تعداد واقعی موارد بیماری بیشتر است و قطعا تعداد بدحال ها نیز افزایش می یابد.

وی افزود: در روزهای اخیر بیشتر افراد با گلودرد و سوزش گلو مراجعه می کنند اما علائم گوارشی نسبت به سویه دلتا کمتر است.

علی سمیر با بیان اینکه در سویه اُمیکرون میزان ایمن گریزی بیشتر است گفت: در حالیکه بسیاری از تست ها منفی می شود ولی علائم بیماران کاملا منطبق است به این معنی که در اُمیکرون میزان تست های منفی کاذب نسبت به سویه های قبلی بیشتر است.

وی افزود: در حال حاضر کل موارد بستری تنفسی بین ۶۰ تا ۷۰ نفر است که بسیاری از آنها از نظر علائم بیماری مثبت هستند.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با بیان اینکه مردم احساس خطر نمی کنند و به گفته خیلی از والدین فرزند انها بر اثر حضور در تجمع مبتلا شده است گفت:آگاهی مردم نسبت به امیکرون کمتر و از ماسک درست استفاده نمی کنند.

وی افزود: انتظار می رود که اقدام قانونی تری در این زمینه انجام شود تا مردم وادار به زدن ماسک شوند.

علی سمیر گفت: در طول مدت اپیدمی کرونا، روند بیماری به این شکل افزایشی نبوده و قطعا در یکی، ۲ هفته آینده به لحاظ وضعیت بیماری در شرایط قرمز قرار می گیریم.

در حال حاضر ۶ شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۶ شهرستان آبی کرونایی هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار