موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242662
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

جان باختن ۱۳۵ کودک افغان دراثر بیماری ذات‌الریه و سوتغذیه

سازمان حفاظت از کودکان در گزارشی نوشت: تنها در ماه دسامبر سال گذشته‌ میلادی، ۱۳۵ کودک در افغانستان بر اثر بیماری ذات‌الریه و سوتغذیه جان باختند.

به گزارش کودک پرس ،سازمان حفاظت از کودکان (Save The Children) امروز در گزارشی نوشت: تنها در ماه دسامبر سال گذشته‌ میلادی، ۱۳۵ کودک در افغانستان بر اثر بیماری ذات‌الریه و سوتغذیه جان باختند.

این سازمان در این گزارش گفته است که اطلاعات جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانواده‌ها در افغانستان نمی‌توانند خدمات درمانی را در صورت نیاز دریافت کنند و تقریبا ۶۰ درصد نیز قادر به پرداخت پول برای این نوع از خدمات اجتماعی نیستند.

سازمان حفاظت از کودکان افزوده است که موارد ذات‌الریه در افغانستان افزایش یافته و کودکانی قادر به دست‌رسی به مراکز درمانی نیستند و فروپاشی سیستم بهداشت در این کشور به دلیل مسدود بودن ذخایر ارزی و کاهش کمک‌های خارجی هزینه‌های مرگ‌باری را برای کودکان افغانستان به هم‌راه دارد.

با این‌ حال، این نهاد، از جامعه‌ جهانی خواسته است تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

این در حالی‌ست که نزدیک به ده میلیارد دلار ذخیره‌های بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا مسدود شده و واشنگتن آزادسازی این ذخایر را به مشروط به رعایت حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر از سوی طالبان کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار