242645
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

شیوع بالای اومیکرون بین کودکان

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شرایط کرونا از کنترل شدن گذشته و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. شرایطی که در آن هستیم با تصمیم‌گیری‌های غلط ستادی ارگان‌ها و بی‌توجهی برخی از مردم پیش آمده است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر علیرضا صداقت، رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در خصوص آخرین وضعیت کرونا و سویه اومیکرون اظهار کرد: در حال حاضر شرایط کرونا از کنترل شدن گذشته و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. شرایطی که در آن هستیم با تصمیم‌گیری‌های غلط ستادی ارگان‌ها و بی‌توجهی برخی از مردم پیش آمده است. ارگان‌ها باید بدانند که زمان آن رسیده تا تصمیمات به‌جایی بگیرند تا قبل از بیشتر شدن ابتلاها بتوان اقدامی کرد. یکی از اقداماتی که می‌توان در این راستا انجام داد، تسریع واکسیناسیون دوز سوم است.

صداقت در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد: قطعا با توجه به افزایش مبتلایان، درایت بیشتر و تصمیم‌گیری مجدد باید انجام شود. تجمعاتی که در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، مسافرت‌های بین شهری و تماس‌های نزدیک نگران‌کننده است. در خصوص دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند، بارها در ستاد کرونا گفته‌ایم که باید در بازگشایی‌ها دقت شود اما تصمیم در سطح ستاد ملی بوده است. باید دانست در مورد بازگشایی‌ها سیاست‌های استانی تاثیرگذار نیست و تصمیم‌گیری‌ها در بعد ملی انجام می‌شود.

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: نگران ابتلای شدید کودکان هستیم و امروز اکثر کودکان درگیر، بی علامت هستند و علائم سرماخوردگی را دارند و با توجه به میزان مراجعه بالای کودکان در بیمارستان امیرکبیر، شاهد وضعیت نامناسبی هستیم.

دکتر جمالیان اظهار داشت: اگر روال شیوع بیماری برای کودکان به این شکل ادامه پیدا کند و با بستری شدید بیمارستان‌ها روبه رو شویم، دچار بحران سختی خواهیم شد چراکه ظرفیت تخت بیمارستانی برای اطفال در استان مرکزی بسیار کم است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار