242581
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

اصفهان | احداث پارک‌های مهارت‌محور در دستور کار است

رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک باید به تمام موضوعات مرتبط با کودکان توجه شود، گفت: احداث پارک‌های موضوعی، مهارت‌محور و بازی‌های فکری در آنها زمینه‌ساز شرایط خوبی برای خلاقیت کودکان شهر اصفهان است.

به گزارش کودک پرس ،اسماً نکویی، با اشاره به برنامه‌هایی که امسال به عنوان گرامیداشت کودک برگزار شد، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرا و برگزاری برنامه‌های محتوامحور برای حقوق اولیه کودکان، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، برگزاری برنامه‌ها و جشن‌ها در جشنواره فیلم کودک و نوجوان و رویدادهای جمعه در محله‌هایی که دسترسی آنها به مرکز شهر کمتر است (البته این رویدادها در سطح پارک‌ها برگزار شده) اشاره کرد.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه “رد پای کودک” که به منظور حضور کودکان با خانواده‌هایشان در محیطی شاد به نمایش گذاشته شد و طی آن حدود سه هزار و ۵۰۰ کودک محله‌های کم‌برخوردار در شهربازی رویاها حضور یافتند، از جمله دیگر اقداماتی است که در خصوص کودکان انجام شد.

رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به احداث پارک‌های محتوایی و آموزشی برای کودکان، افزود: سعی کردیم در پارک‌ها علاوه بر جنبه نشاط و شادی مجموعه‌ای که جنبه محتوایی و آموزشی دارد، نیز اضافه شود، زیرا یکی از مباحثی که در سطح کشور دنبال می‌شود پارک‌های موضوعی بر اساس محتواهای متفاوت برای کودکان است.

وی ادامه داد: طراحی احداث و راه‌اندازی پارک مهارت انجام شده است و در مرحله عمرانی قرار دارد، همچنین طراحی پارک قرآنی نیز انجام شده است و به دنبال مکان مناسب برای احداث آن هستیم.

نکویی با بیان اینکه بازی‌های جدیدی برای کودکان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۲ پارک ویژه معلولان را داریم که کودکان معلول و کم‌توان راحت‌تر بتوانند از وسایل بازی استفاده کنند، در این راستا علاوه بر تحرک آنها موضوع آموزش این کودکان نیز مورد توجه قرار داشته و در این خصوص ۱۵ نوع بازی جدید طراحی شده است.

نکویی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد پارک‌های موضوعی، مهارت‌محور و بازی‌های فکری تعبیه شده در این پارک‌ها، بتوانیم شرایط خوبی را برای کودکان در شهر اصفهان فراهم کنیم، همچنین در تلاش هستیم تا شهر زیبای اصفهان از هر جهت به عنوان یک شهر دوستدار کودک پیشرو باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار