242562
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

خوزستان | آغاز چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در دزفول

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان عصر چهارشنبه با حضور هنرمندان و مسوولان استانی و محلی در بوستان خانواده دزفول آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ،فرماندار ویژه دزفول در آیین افتتاحیه این جشنواره از برگزاری چنین جشنواره ای در دزفول استقبال کرد و گفت: حامی جامعه هنری بویژه هنرمندان نمایشی هستیم و امیدواریم شاهد شکوفایی این قشر در جمع هنرمندان باشیم.

علی فرهمندپور از شرکت کنندگان در این جشنواره خواست پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند زیرا اومیکرون در دزفول هم مشاهده شده و موج جدید در حال افزایش است.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شوند تا شاهد تداوم  برگزاری چنین برنامه‌هایی در آینده نیز باشیم.

سید حسن عیسی زاده شهردار دزفول نیز گفت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین برنامه هایی فضایی شاد و همراه با آرامش و سلامت برای کودکان فراهم کنیم‌.

وی با اشاره به وجود تئاتر از دیرباز در همه جوامع افزود:  باید با استفاده از این هنر شاهد نشاط در خانواده‌ها باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز در این آیین اظهارامیدواری کرد با برگزاری چنین برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان فضایی شاد برای آنها فراهم کنیم.

علیرضا چرخابی افزود: این جشنواره برای شناسایی و معرفی آثار برتر کودک و نوجوان و قدردانی از هنرمندان این عرصه است تا با دانش، هنر و نوآفرینی‌های خود دنیای پرتلاطم هنر امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند.
وی ادامه داد: این جشنواره به عنوان یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌های کودک و نوجوان کشور در ۲  دهه اخیر، برگزاری مستمر و موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و امسال در ۲ بخش نمایشنامه نویسی، مقاله و پژوهش برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: تاکنون ۴۶ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که شامل ۳۲ اثر متن نمایشنامه و ۱۴ مقاله هستند.
وی افزود: همه آثار در کتاب دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان منتشر خواهند شد و آثار برگزیده که توسط داوران انتخاب می شوند از سوی ستاد جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و انجمن هنرهای نمایشی به صورت کتاب چاپ خواهند شد.

چرخابی گفت: نخستین دوره این جشنواره به صورت همایش شهرستانی در سال ۸۱ برگزار شد، هشت سال به صورت استانی ۲ دوره به صورت منطقه ای و امسال برای دومین سال پیاپی به صورت ملی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال اجرا نداریم، افزود: چهاردهم بهمن ماه نیز اختتامیه آن برگزار و آثار  برتر معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره یک کتاب که از پنج اثر برگزیده سیزدهمین جشنواره چاپ شده بود همراه با پوستر این جشنواره رونمایی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار