242555
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

افتتاح واگن ویژه زنان و کودکان در متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در مراسم رونمایی از واگن مخصوص بانوان و کودکان از اضافه شدن ۱۰ اتاق کودک و مادر به ایستگاه‌های مترو در آینده خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،مراسم رونمایی از واگن مخصوص بانوان و کودکان با طراحی جدیدبا حضور فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان خانواده نماینده مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی نماینده مجلس شورای اسلامی، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه طی این مراسم و به‌منظور جلوگیری از ورود برخی از آقایان به واگن بانوان و همچنین دست‌فروشان و متکدیان مرد، از واگن مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت، رونمایی کرد.

شایسته در آغاز این مراسم بیان کرد: بانوان شهر تهران به مترو اعتماد دارند و عبور مرورشان از طریق شبکه مترو انجام می‌شود و قصد داریم که در دوره جدید تغییر رویکردی در این حوزه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه اتاق مادر و کودک در گذشته وجود داشته اما به تعطیلی کشانده شده است، افزود: در حال حاضر ۱۲ اتاق کودک و مادر در شبکه مترو وجود دارد. قصد داریم که ۱۰ اتاق کودک و مادر دیگر با کاربری آماده برای مادران به ایستگاه‌های مترو اضافه کنیم.

شایسته اصل درباره طراحی جدید واگن ویژه بانوان نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متروی ۸ کشور پیشرفته دارای واگن ویژه بانوان هستند. واگن‌های ویژه بانوان در مترو تهران هم وجود دارند اما تلاش می‌شود که این موضوع به نهایت خودش برسد. باید شرایطی ایجاد شود تا به لحاظ فرهنگی اتفاقات خوبی از سمت مسافران آقا رخ دهد.

وی در پایان بیان کرد: البته بخشی از این اتفاقات نیز به مسئولیت مترو برمی‌گردد و باید کمک شود تا ناوگان خلوت‌تر باشد و آقایان امکان استفاده از ناوگان در زمان اوج سفر را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان ابراز امیدواری کرد که وعده‌هایی که امروز در برابر نمایندگان مجلس و شهروندان داده شد، محقق شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار