موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242547
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

در معرض خطر بودن نزدیک به ۸۵۰ کودک در شمال شرق سوریه

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحدد (یونیسف) هشدار داد، با استمرار خشونت‌ها در شمال شرق سوریه، نزدیک به ۸۵۰ کودک محبوس در شهر حسکه در معرض خطر هستند.

به گزارش کودک پرس ،ویکتور نیلاند، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در سوریه اظهار کرد: خشونت شدید موجود در شهر حسکه که به حمله هفته گذشته به زندان این شهر مرتبط است، زندگی نزدیک به ۸۵۰ کودک زندانی را با خطر جدی مواجه کرده است.

نیلاند گفت: گزارش‌ها حاکی از این هستند که برخی از این کودکان کمتر از ۱۲ سال سن دارند.

او افزود: طبق این گزارش‌ها، در نتیجه خشونت موجود در اطراف زندان “غویران”، بیش از ۱۰۰ تن کشته و هزاران تن آواره شدند.

نماینده یونیسف در سوریه تاکید کرد: کودکانی که در زندان “غویران” حضور دارند نیز کودک هستند و حق برخورداری از عدالت را دارند و ما خواستار آزادی آنها از زندان هستیم، بازداشت کودکان باید آخرین راه‌حل بوده و برای کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن اجرا شود.

نیلاند در ادامه گفت: نزدیک به ۱۰ هزار کودک و مادران آنها در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند. آنها از بیش از ۶۰ کشور مختلف آمده‌اند و در زمستانی سخت و شرایطی که به شدت رو به وخامت است، برای نجات جان خود و فرزندانشان تلاش می‌کنند.

او افزود: کودکان بی‌نهایت ضعیف هستند و به شدت به حمایت نیاز دارند.

این مسوول یونیسف ادامه داد: یونیسف از تمامی طرف‌ها در شمال شرق سوریه و در تمامی نقاط این کشور می‌خواهد کودکان را از هرگونه آزار و آسیبی دور نگه داشته و در تمامی زمان‌ها از آنها حمایت کنند. ما بار دیگر از تمامی کشورهای عضو می‌خواهیم اقدامات فوری را در پیش گرفته و مسؤولیت حفاظت از جان کودکان و بازگرداندن آنها و مادرانشان به کشورهای اصلی‌شان را بر عهده بگیرند.

طبق اعلام رسانه‌های کرد زبان، حدود ۵۰۰۰ تن از اعضای داعش در زندان شهر حسکه در شمال شرق سوریه به سر می‌برند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار