موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242541
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

تایید قوانین جدید «سرویس‌های دیجیتال» در اتحادیه اروپا

پارلمان اتحادیه اروپا پیش‌نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که شامل دو قانون است که پارلمان ماه گذشته نیز درباره آنها توافق کرده بود که یکی از آنها ممنوعیت تبلیغات هدفمند برای کودکان و دیگری الگوهای تاریک است.

به گزارش کودک پرس ،پارلمان اتحادیه اروپا پیش‌نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که هدف آن کنترل روش‌های تبلیغاتی تهاجمی شرکت‌های بزرگ فناوری است.

قانون «سرویس‌های دیجیتال» که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ ارائه شده، اجازه نمی‌دهد پلتفرم‌هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک از داده‌های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کنند. طبق این قانون سرویس‌ها باید به کاربران این توانایی را بدهند تا به راحتی از ردیابی اطلاعات‌شان صرف‌نظر و به پلتفرم‌ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف کنند.

لایحه مذکور با ۵۳۰ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۷۸ رأی ممتنع تصویب شد. پل تانگ، سیاستمدار هلندی و یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در توئیتر خود در این باره نوشت: پارلمان با رأی اکثریت قانون «سرویس‌های دیجیتال» را تأیید کرد. این یک برد بزرگ است.

لایحه پیشنهادی تأیید شده شامل دو قانون است که پارلمان اتحادیه اروپا ماه گذشته نیز درباره آنها توافق کرده بود که یکی از آنها ممنوعیت بر تبلیغات هدفمند برای کودکان و دیگری الگوهای تاریک است. الگوهای تاریک شامل عملکردی است که برخی پلتفرم‌ها با استفاده از آن کاربران را فریب می‌دهند تا داده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. هر شرکتی که این سیاست‌ها را نقض کند با جریمه‌های تا ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی نوشته است تصویب قانون سرویس‌های دیجیتال موانع متعددی پیش رو دارد که یکی از آنها مذاکرات در هیأت اتحادیه اروپا است که در ۳۱ ژانویه آغاز می‌شود. حزب دموکرات آمریکا نیز لایحه‌ای مشابه هفته قبل معرفی کرد که در صورت تصویب تبلیغات هدفمند را نشانه می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار