242457
۰۲ بهمن ۱۴۰۰

کردستان | سه کودک سقزی به علت گازگرفتگی فوت شدند

رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: سه کودک یک خانواده در محله حاجی آباد این شهر به علت گازگرفتگی فوت کردند.

به گزارش کودک پرس ،سیروان فتاحی، رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز اظهار داشت: صبح امروز مردم از طریق سامانه از اورژانس درخواست کمک کردند، بلافاصله سه آمبولانس مرکز و منطقه ۲ و چهار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله در سه دقیقه تیم های اورژانس به محل حادثه رسیدند، افزود: تیم های اورژانس پس از بررسی محل، سه کودک را مشاهده کردند که هر سه نفر فوت شده بودند.

وی اضافه کرد: والدین این خانواده هم در منزل حضور داشتند که این سه کودک در یک اتاق بودند و بدلیل نقض فنی سیستم دودکش (گازگرفتگی) فوت شدند.

فتاحی با اشاره به اینکه والدین این خانواده سالم و دچار گازگرفتگی نشده اند، یادآور شد: ۲ دختر و یک پسر به ترتیب ۱۰ ساله، ۱۴ ساله و ۱۶ ساله در این حادثه فوت شدند که گویا یکی از این افراد فامیل این خانواده بوده است.

رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی سقز گفت: تیم های اورژانس جسد ۲ دختر را به بیمارستان تامین اجتماعی و جنازه پسر این خانواده را هم به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه احتمال کنده شدن، جابجا شدن و یا مسدود شدن مسیر خروجی دودکش ها افزایش یافته و در نتیجه مسیر خروج گاز های سمی مونوکسید کربن به داخل اتاق تغییر داده خواهد شد، به مردم توصیه کرد: همشهریان ضمن اطمینان از محکم بودن دودکش های پشت بام منازل خود، از داغ بودن لوله( دودکش) بخاری اطمینان حاصل کنند، سرد بودن لوله بخاری نشانه ی عدم خروج گازهای سمی و خطرناک است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار