موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242436
۲۰ دی ۱۴۰۰

متهم شدن طرف‌های درگیر در تیگرای به اعمال خشونت علیه کودکان توسط یونیسف

«هنریتا فور»، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، خشم خود را از حملات هوایی اخیر به اردوگاه‌های آوارگان داخلی و پناهندگان در تیگرای، شمال اتیوپی ابراز و طرف‌های درگیر در تیگرای را با اعمال خشونت علیه کودکان متهم کرد.

به گزارش کودک پرس ،روزنامه «الشرق الاوسط» این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد که حملاتی که در روزهای پنجم و هفتم ژانویه (۱۵ و ۱۷ دی) رخ داد  باعث کشته شدن ده ها غیرنظامی از جمله کودکان و مجروح شدن تعداد زیادی شد.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که کمپ ها و محل اسکان پناهندگان برای آوارگان، از جمله مدارسی که میزبان کودکان و خانواده های آواره هستند و به آنها خدمات بشردوستانه ارائه می دهند، غیرنظامی هستند در حالی که در برابر حملات حفاظت نمی شوند و این نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه باشد.

وی گفت: بیش از یک سال از آغاز درگیری در تیگرای، همه طرف‌ها به اعمال خشونت‌های وحشیانه، از جمله تخلفات شدید علیه کودکان، در سراسر شمال اتیوپی ادامه می‌دهند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که سازمان های امدادی کار خود را در منطقه ای در تیگرای در شمال غربی اتیوپی که در آن ۵۶ غیرنظامی در حمله هوایی آخر هفته گذشته کشته شدند، به حالت تعلیق درآورده اند.

این دفتر بدون ارائه جزئیات به خبرگزاری «رویترز» گفت: این سازمان ها فعالیت‌های کمک رسانی خود را در این منطقه به دلیل ادامه تهدیدات حملات هواپیماهای بدون سرنشین متوقف کرده‌اند.

روز شنبه در اثر حمله هوایی اتیوپی به اردوگاه آوارگان در تیگرای ۵۶ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سه هفته پیش، «جبهه آزادیبخش خلق تیگرای» اعلام کرد که به منظور نشان دادن حسن نیت برای پایان بحران در اتیوپی، از دو استان همجوار در شمال این کشور عقب نشینی می کند.

از یک سال پیش جنگ میان واحدهای نظامی جبهه آزادی‌بخش خلق (TPLF) منطقه تیگرای و واحدهای دولت مرکزی “ابی احمد”، نخست‌وزیر اتیوپی در جریان است.

به تازگی، دولت آمریکا کشورهای اتیوپی، مالی و گینه را به دلیل «تغییر غیرقانونی حکومت» و  «بی‌توجهی به وضعیت حقوق بشر» از توافق تجاری خود با کشورهای آفریقایی خارج کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی گزارش کرده که حملات هوایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۴ دسامبر در شهرهای «الاماتا»، «کوریم»، «مایشو»، «میکونی» و «میلازات» در جنوب تیگرای علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار