242389
۱۸ دی ۱۴۰۰

اردبیل | ۳۰۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی و احصای ۳۰۰ نفر از کودکان کار و خیابانی در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،بهزاد ستاری گفت: با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیاز‌های کودکان کار و خیابانی بر اساس اولویت‌ها و قابلیت‌های آنها، به مرکز‌ها یا موسسه‌های یارگیر ارجاع می‌شوند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲ مرکز شبانه‌روزی و روزانه در استان اردبیل وجود دارد که مدیریت آن‌ها از سوی موسسه خیریه چهارده معصوم (ع) انجام می‌شود و در همین رابطه خدمات بسیار متنوع و متعددی را به کودکان آسیب دیده و برخی از خانواده‌های آن‌ها ارایه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خدمات ارایه شده را از جمله آموزش تحصیلی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی عنوان کرد و افزود: اشتغال والدین نیز از دیگر خدمات است که تنها از طریق مراکز روزانه تامین می‌شود و در صورت فقدان سرپناه مناسب از سوی والدین و سایر موارد دیگر از طریق مرکز شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

ستاری اضافه کرد: بیشتر مشکلاتی که اغلب خانواده‌های این کودکان و یا خود کودک با آن روبه‌روست، ناشی از مسایل اقتصادی، کمبود آگاهی و فقر فرهنگی است که برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقم بر کودک کار و خیابانی یا خانواده آن‌ها تحمیل می‌کند.

ستاری با اشاره به ارایه خدمات مناسب با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل، ادامه داد: تمامی عزیزانی که تمایل به حمایت از کودکان کار و خیابانی دارند، تنها از طریق موسسه خیریه چهارده معصوم (ع) نسبت به این امر خدا پسندانه اقدام کنند و از مساعدت‌های دیگر به ویژه حمایت از کودکان در معابر و خیابان‌ها خودداری نمایند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار