242377
۱۸ دی ۱۴۰۰

زنجان | ۳۷ هزار کودک غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با تشخیص به موقع تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال از نابینایی و کم‌بینای آن‌ها در آینده پیش بینی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با تشخیص به موقع تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال از نابینایی و کم‌بینای آن‌ها در آینده پیش بینی می‌شود.
محمدی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی استان زنجان است، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد مستمری بگیر بهزیستی هستند ، که شامل ۱۵۹ دانش‌آموز و ۴۸ دانشجواست.
او تصریح کرد: یکی از علل رایج و شایع نابینایی و کم بینایی، تنبلی چشم در کودکان بین ۳ تا ۶ سال است ، که اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هر کودک ۳ تا ۶ سال باید از نظر سلامت بینایی مورد سنجش قرار گیرند.
او با بیان اینکه در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال استان  ، ۳۷ هزار کودک مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند اضافه کرد: از این تعداد کودک غربالگری شده ۲۳۰ کودک به متخصص ارجاع داده شدند.
محمدی با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان است گفت: والدینی که دارای کودک ۳ تا ۶ ساله هستند برای ارزیابی بینایی فرزندانشان به پایگاه‌های سنجش بینایی در سطح استان مراجعه و از سلامت دید کودکانشان مطمئن شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار