موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
242342
۱۵ دی ۱۴۰۰

مرکزی | اضافه وزن داشتن ۲۱.۶ دهم درصد کودکان استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۱ و ۶ دهم درصد از کودکان زیر پنج سال استان مرکزی بر اساس اطلاعات و نتایج سامانه سیب اضافه وزن دارند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر«علی علی‌محمدی» روز چهارشنبه افزود: بر اساس اطلاعات سامانه سیب، هشت درصد نوجوانان استان مبتلا به چاقی و ۱۳ و ۶ دهم درصد نوجوانان اضافه وزن دارند.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان مرکزی مبتلا به چاقی و ۴۵ و ۹ دهم درصد افراد در گروه میانسال نیز به چاقی شکمی مبتلا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان اضافه وزن، ۲۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کمتر از ۲ واحد در روز میوه مصرف می‌کنند و ۲۵ و ۵ دهم درصد کمتر از سه واحد در روز سبزی مصرف می‌کنند.

دکتر علی‌محمدی افزود: ۲۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان کمتر از ۲ واحد لبنیات مصرف می‌کنند و ۱۹ و ۹ دهم درصد این گروه سنی بیشتر از یکبار در ماه فست فود مصرف می‌کنند و همچنین ۱۸ و ۶ دهم درصدِ این گروه سنی مصرف کننده نمک هستند.

وی اظهار داشت: ۱۷ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان مرکزی در رژیم غذایی از روغن جامد و نیمه جامد استفاده می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۰۵ نفر از مردم استان مرکزی توسط مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه از ابتدای سال تاکنون آموزش دیده‌اند.

علی‌محمدی افزود: اجرای برنامه ایران اکو برای پایان دادن به چاقی کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان‌های دخیل در سلامت کودکان و نوجوانان و مشاوره‌های تغذیه توسط ۲۲ کارشناس تغذیه در شهرستان‌ها درخصوص اصلاح مصرف مواد غذایی (افزایش مصرف میوه، سبزی و لبنیات ) و کاهش مصرف مواد مضر (فست فودها، نمک، قند و شکر ) به مردم استان از جمله فعالیت‌های درحال انجام در استان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار