موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
242316
۱۴ دی ۱۴۰۰

خطر کاهش سن کودکان سایبری

خانواده‌ها می‌توانند با پیگیری این پویش از طریق سایت پلیس فتا قسمت کودکان سایبری، دانش سایبری خود را ارتقاء دهند و با تهدیدات موجود آشنا شوند و به کودکان خود نیز بیاموزند.

به گزارش کودک پرس ،پلیس فتا، سرهنگ دوم علی محمد رجبی با بیان اینکه با توجه به رشد سریع تکنولوژی شاهد بلوغ ذهنی کودکان در زمینه دیجیتال و سایبری نسبت به گذشته هستیم به طوری که کودکان به راحتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: کودکان در این فضا با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند که در صورت بی اطلاعی خانواده‌ها از آن، ناهنجاری‌های فراوانی را برای کودکان به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: کودکان قبل از ورود به مدارس با فضای مجازی آشنا می‌شوند و حتی بعد از ورود به مدارس هم بیشترین زمانی که آنلاین هستند در منزل است به همین دلیل خانواده نقش کلیدی در تربیت کودکان سایبری دارد و اولین معلم کودکان محسوب می شوند.

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها، چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان، استفاده کودکان از فضای مجازی بدون داشتن آگاهی و عدم آشنایی با خطرات موجود، وجود دارد که باید توسط خانواده ها مدیریت شوند.

وی به برخی راهکارها در زمینه رفع این چالش‌ها اشاره کرد و گفت: والدین می‌توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت‌های آموزشی نسبت به یادگیری و ارتقاء سواد سایبری خود اقدام کنند و از کودکان خود در فضای مجازی همانند فضای حقیقی محافظت کنند. همچنین سایت پلیس فتا مرجع کاملی از بروزترین اخبار و تهدیدات سایبری است که می تواند شهروندان را با خطرات فضای مجازی آشنا کند.

سرهنگ رجبی به خدمات و نقش تاثیرگذار وزارت آموزش و پرورش در آموزش کودکان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به روند رشد سریع تکنولوژی، نیازمند آموزش‌های ویژه برای آمادگی و حضور کودکان در فضای مجازی هستیم و این امر می‌تواند در مهدهای کودک و مدارس پایه‌ریزی و محقق شود.

وی در ادامه به اقدامات و نقش پلیس فتا در آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه سایبری اشاره کرد و اظهار داشت: این پلیس در سال های قبل و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان فناوری ایران در قالب طرحی تحت عنوان طرح کودک و اینترنت (کوا) اقدام به آموزش‌های مرتبط به کودکان و نوجوانان در مدارس می‌کرد که برابر بازخورد گرفته شده، رضایتمندی دانش آموزان و مربیان مدارس را به همراه داشته است.

وی در ادامه استفاده از پیام رسان‌های خارجی در آموزش مجازی را به عنوان یکی از تهدیدات حوزه آموزشی نام برد و به خانواده‌ها تاکید کرد: از اپلیکیشن‌های مورد تایید آموزش و پرورش (اپلیکیشن شاد) استفاده کنند.

سرهنگ رجبی گفت: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار