24221
۲۹ شهریور ۱۳۹۶

تیراندازی و خشونت های مسلحانه روزانه جان 23 کودک آمریکایی رامی گیرد

واشنگتن پست در این سرمقاله می نویسد؛ تیراندازی و خشونت های مسلحانه روزانه جان کودکان بسیاری را در سرتاسر آمریکا می گیرد و کودکان بیشمار دیگری را هم زخمی می کند.این واقعیتی است وحشتناک.

به گزارش کودک پرس ،واشنگتن پست در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشت: روزانه به طور میانگین 23 کودک و نوجوان آمریکایی در حوادث تیر اندازی جان خود را از دست می دهند.

طبق آخرین مطالعات انجام گرفته توسط ‘ مراکز درمان و کنترل و پیشگیری از بیماریها’ و ‘کمیسیون امنیت تولید مصرف کننده’ ، در سال 2015 به طور میانگین در هر روز 23 کودک در حوادث مختلف تیراندازی در آمریکا جان خود را از دست داده اند.
بر اساس این آمار به طور تقریبی از هر 8400 فقره تیراندازی اتفاق افتاده در نقاط مختلف آمریکا در سال 2015 تعداد 1.458 مورد منجر به فوت شده است. این آمار حتی از آمار تلفات نظامیان آمریکایی در طول یک دهه گذشته در افغانستان هم بالاتر است.
 دایره طب اطفال وزارت بهداشت آمریکا در ماه ژوئن منتشر کرد،
یک سوم از مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی از یک سال گرفته تا 17 سال بر اثر حوادث تیر اندازی جان خود را از دست می دهند،
واشنگتن پست ادامه می دهد؛ آمار تکان دهنده مرگ و میر کودکان در اثر تیراندازی و همچنین شمار بسیار زیاد مجروحان این گونه حوادث که یا خود در صحنه حضور داشته اند و یا شاهد ماجرا بوده اند ، حقیقتا در نوع خود بحران است و آسیبی جدی بر بهداشت عمومی جامعه است و توجه جدی مسئولان را می طلبد.
نمایندگان کنگره به جای آنکه در مورد لزوم تجدید نظر در قانون حمل سلاح برای حفاظت از جان هزاران کودک و نوجوان قانون گذاری جدیدی انجام دهند فقط به فکر منافع شرکت های بزرگ اسلحه سازی هستند. کنگره با مصوبه ای که اخیرا تصویب کرد در حقیقت خود را تسلیم خواست ‘ انجمن ملی تفنگ’ کرده است و به موجب آن فروش نامحدود صدا خفه کن تفنگ را مجاز شمرده است .
تمام پزشکانی که در تجربه حیات حرفه ای شان کودکان و نوجوانان تیرخورده بسیاری را مداوا کرده اند می گویند که از دست آنها کاری برای پیشگیری از این بحران ساخته نیست. مسلما؛ این وظیفه کنگره است و هیچ عذری از آن برای عمل به وظیفه جهت رفع این معضل پذیرفته نیست.
منبع:اتحادخبر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار