موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
242188
۰۸ دی ۱۴۰۰

ایلام | در دو هفته گذشته ۳۰۶ کودک به بیماری با علایم گوارشی مبتلا شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه بیماری ویروسی با علائم گوارشی بین کودکان شایع و منجر به بستری تعدادی شده است، گفت: ۳۰۶ کودک در ۲ هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر جمیل صادقی‌فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: این بیماری مربوط به دانش‌آموزان نیست و حتی در بین کودکان شیرخوار هم دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ابتلای دانش‌آموزان و کادر آموزشی نگران‌کننده نیست، یادآور شد: تصمیم تعطیلی مدارس در اختیار ستاد ملی کروناست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در صورتیکه ۲ نفر از دانش‌آموزان یک کلاس دارای علائم کرونا باشند آن کلاس تعطیل می‌شود و اگر چند کلاس در یک مدرسه دارای این شرایط باشد مدیر می‌تواند به مدت ۲ هفته آموزش را در فضای مجازی و بستر شاد ادامه دهد و مدرسه تعطیل شود.

دکتر صادقی‌فر با اشاره به نظارت بر یک هزار و ۱۴۶ مدرسه استان، تاکید کرد: ۱۸۶ مدرسه از نظر بهداشتی دچار مشکل است که نیاز است موارد بهداشتی آنها اعم از نبود تهویه، خرابی سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد برطرف شود.

وی یادآور شد: این مدارس یا باید مسایل بهداشتی را رعایت کنند یا آموزش در آنها غیرحضوری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت کرونا در استان ایلام اکنون پایدار است اما نگرانی‌ها همچنان وجود دارد زیرا سویه جدید به شدت منتشر می‌شود.

صادقی‌فر در خصوص کمبود واکسن کرونا نیز تاکید کرد: پیگیری لازم در خصوص کمبود برخی واکسن‌ها انجام شده است اما اکنون تلاش برای جایگزینی واکسن‌های تولید داخل بسیار زیاد است.

وی همچنین در خصوص نظارت بر مرز مهران و کنترل سویه جدید اومیکرون اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته هفت هزار نفر ورود به کشور داشتیم که ۸۵۰ نفر غیر ایرانی بودند و کارت واکسن و علایم آنها بررسی شده است.

وی افزود: ۲۳ مورد به دلیل تقلبی بودن کارت واکسیناسیون دیپورت شده‌اند که این افراد غیر ایرانی بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از تعداد ۸۰۰ نفر که مشکوک بودند آزمایش کرونا انجام شده که هیچکدام مثبت نبودند.

صادقی‌فر اظهار داشت: اکنون ۵۳ مورد بستری کرونا در استان داریم و امروز فوتی کرونا نداشتیم، ۲۰ مورد بستری جدید که ۱۳ مورد آن مربوط به شهرستان ایوان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار