242175
۰۸ دی ۱۴۰۰

حضور کودکان ایرانی در جمع برگزیدگان مسابقه جهانی «قصه‌گویی» هند

دو عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مسابقه جهانی «قصه‌گویی» هند جوایزی دریافت کردند.

به گزارش کودک پرس ،در این مسابقه «رها طاهری» عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون تاکستان استان قزوین در مرحله نیمه‌نهایی قصه «بر بال سیمرغ» به نویسندگی پاییزه طاهری را اجرا کرد و در مرحله نهایی با قصه «اندازه دنیا» بر اساس کتابی از شکوه قاسم‌نیا در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال مقام اول را به‌دست آورد.

پیش از این «رها طاهری» در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز برگزیده شده بود.

همچنین «نورا محکم‌کار» عضو مرکز فرهنگی ‌هنری شماره ۴۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در مرحله نیمه‌نهایی با قصه «خوان اول شاهنامه» در این مسابقه شرکت کرد و در مرحله نهایی با قصه «لونای کلمه جمع کن» موفق به کسب عنوان دوم بخش بین‌الملل در گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال شد.

حامد رحمانی و پیمان ابراهیمی به ترتیب ترجمه قصه‌های این دو قصه‌گوی نوجوان را برعهده داشتند.

بر همین اساس، به دنبال همه‌گیری بیماری کرونا و برگزار نشدن مسابقه جهانی «قصه‌گویی» در سال گذشته، مسابقه قهرمانی «قصه‌گویی» جهان برای اولین‌بار به صورت مجازی برگزار و زبان فارسی نیز در زبان‌های مورد پذیرش این مسابقه گنجانده شد.

مسابقه جهانی «قصه‌گویی» به میزبانی کشور هند برگزار شد و ۵۲۰۰ شرکت‌کننده از ۱۳۰ کشور جهان به رقابت پرداختند. همچنین در این مسابقات محدودیت سنی وجود نداشت و قصه‌گویان غیرحرفه‌ای از ۳ تا ۱۸ سال و قصه‌گویان حرفه‌ای بزرگسال توانستند در ۶ رده مختلف به رقابت بپردازند.

در این مسابقات بیش از ۱۰۰ داور در مرحله نیمه‌نهایی و ده‌ها داور از جمله علی کاشفی‌خوانساری نویسنده کودک و نوجوان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش داوران مرحله نهایی حضور داشتند.

مراسم پایانی مسابقات قهرمانی قصه‌گویی جهان، پنجم و ششم دی ۱۴۰۰ به میزبانی کشور هند برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار