242054
۳۰ آذر ۱۴۰۰

چهارمحال و بختیاری | لزوم توجه به وضعیت کودکان کار

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار کودکان کار در استان، گفت: حدود ۱۰۰ کودک کار در استان شناسایی شده، تاکنون برای وضعیت این کودکان در استان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه اقدام عملیاتی انجام داده است، باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ،غلامعلی حیدری ۲۹ آذرماه در بازدید سرزده از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جمع کارکنان این اداره با تاکید بر اینکه ارائه خدمت به مردم باید در اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهار کرد: بازرسی سرزده از ادارات استان در مرکز استان در برنامه قرار دارد، همچنین بازید میدانی از شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره زندگینامه شهید حسینعلی ترکی شهید جامعه کارگری، توضیح داد: این فرمانده شهید قبل از آغاز جنگ تحمیلی برای ساخت مدرسه در روستای محل زندگی‌اش هرچگان اتوبوس خود را فروخت تا دانش‌آموزان برای تحصیل با مشکل مواجه نشوند، شهدا برای خدمت به مردم از جان و مال خود ایثار می‌کردند و از کشور صیانت کردند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولان و کارکنان دولت گره‌گشایی از کار مردم است، گفت: توسعه چهارمحال و بختیاری با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برنامه کنونی است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکل بیکاری اهمیت بالایی دارد.

حیدری تاکید کرد: بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه مانند مشاغل کاذب، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و … به‌خاطر بیکاری است، اگر بتوانیم شغل پایدار ایجاد کنیم، قطعا این آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند و شاهد مهاجرت مردم نیز نخواهیم بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نبود تعاون و همکاری مشکلاتی را در استان ایجاد کرده است، توضیح داد: ایجاد اشتغال پایدار باتوجه به نرخ بالای بیکاری در استان حائز اهمیت است، برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کاهش بیکاری باید روحیه تعاون و همکاری افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به آمار کودکان کار در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: حدود ۱۰۰ کودک کار در استان شناسایی شده، تاکنون برای وضعیت این کودکان در استان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه اقدام عملیاتی انجام داده است، باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

حیدری بیان کرد: باید مسائل و مشکلات به‌صورت میدانی احصا شود و گزارش عملکرد نیز طبق برنامه زمانبندی با مستندات ارائه شود، خدمت به مردم در دنیا و آخرت اجر دارد، خدمت باید بدون منت و صادقانه باشد، باید امورات مردم با جدیت پیگیری شود، با منش ما اعتماد مردم افزایش پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی باید احصا شود و برای رفع آن‌ها راهکار عملیاتی پیشنهاد داده شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار