241890
۲۴ آذر ۱۴۰۰

اراک | ابلاغ الزامات و ضوابط شهر دوستدار کودک به شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک از برخی پارک‌های این کلانشهر جهت اجرای مصوبات شورا مبنی بر احداث اتاق مادر، تفکیک وسایل بازی‌ رده‌های سنی و ارزیابی ایمنی این وسایل و افزایش تعداد آن‌ها بازدید کردند.

به گزارش کودک پرس ،عباس خسروانی اظهار کرد: از مدتی قبل «الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک» تدوین و جهت اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شده است و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جهت تأمین نیازهای کودکان در بناها و فضاهای شهری و تحقق حقوق کودکان در برخورداری از فضاهای شهری امن، ایمن و محیط‌های شاد، «الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک» را تصویب و توسط استانداری به شهرداری ابلاغ کرده است.

وی تاکید کرد: اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اراک باید بدانند که بر اساس این ضوابط، احداث و تجهیز اتاق‌های مادر و کودک در همه کاربری‌ها و فضاهای عمومی از جمله پایانه‌های مسافربری، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، گردشگری، فرهنگی، هنری و مذهبی، مجتمع‌های ورزشی، تجاری، انتظامی و اداری، تالارهای پذیرایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز بهداشتی الزامی است و بازدید اخیر نیز در راستای اجرای همین قانون بود که با همکاری همدیگر تا حد توان این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: حدود ۲۳ میلیون از جمعیت کشور ما کودکان هستند که برای کشور ما یک سرمایه اجتماعی عظیم و آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند و لازم است برای حفظ این سرمایه ارزشمند، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با مراجعه به متون دینی درمی‌یابیم که حق کودکان در آن‌ها موج می‌زند و لذا ما باید در دنیا سردمدار رعایت حقوق کودکان باشیم.

خسروانی ادامه داد: در کنوانسیون حقوق کودک از میان حقوق بی‌شمار، چهار حق اساسی و بنیادین نسبت به سایر حق‌ها امتیاز ویژه دارد، چهار حق مورد تاکید برای کودکان، حق منع تبعیض، حق رعایت مسائل کودکان، حق بر رشد و بقا و حق شنیده شدن صدای کودکان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار