موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
241817
۲۰ آذر ۱۴۰۰

ضرورت آغاز توسعه فرهنگ نماز از مهد کودک ها و مراکز آموزشی

سردار فرجیان زاده با بیان اینکه مراکز آموزشی پیش قراولان اصلی ترویج فرهنگ نماز هستند گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز را باید از مراکز آموزشی حتی از مهد کودک ها شروع کرد.

به گزارش کودک پرس ،سردار «سعید فرجیان‌زاده» در همایش نماز در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اهتمام بیشتر مسئولان بر برپایی نماز و نهادینه کردن فرهنگ نماز، اظهار کرد: برپایی نماز باید در کشور ما تقویت شود که برای تحقق این امر نیاز است توسعه و ترویج فرهنگ نماز  از مراکز آموزشی حتی از مهد کودک ها شروع کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با  نقل خاطره ای از برپایی نماز توسط رزمندگان در روزهای سخت اسارت و دفاع مقدس افزود: شهدای گرانقدر و همچنین آزادگان سرافراز ما در حین دفاع مقدس و هنگام اسارت از نماز غافل نمی‌شدند و این صبر و مقاومت آنان به دلیل معنویت نماز بود که ایمان و ایستادگی در برابر سختی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اينكه مراکز آموزشی پيش قراولان ترویج فرهنگ نماز هستند، گفت: در همه ادیان الهی عبادت توصیه شده و برپایی و ارزش نماز نیز به طور کامل در دین ما توضیح داده شده تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.

سردار فرجیان‌زاده با بیان اینکه شهدا و رزمندگان ما بهترین الگو برای ترویج  فرهنگ نماز هستند، بیان کرد: رزمندگان ما حتی در دوران اسارت نماز را ترک نمی‌کردند و برای برپایی نماز تعدادی از رزمندگان ما به شهادت رسیده و تعداد زیادی از رزمندگان نیز مجروح می‌شدند اما نماز را ترک نمی‌کردند که هم‌اینک نیز باید این امر برای مردم به خصوص برای اقشار جوان ما الگو شود تا به اهمیت نماز بیشتر پی ببرند.

*گسترش و ترویج فرهنگ نماز یک اقدام جهادی را می طلبد
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه در سالهای اخیر توجه مسئولان کشور به نماز کم  شده است، اظهار کرد: شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که برخی مسئولان نسبت به فریضه الهی نماز کم توجه باشند.

سردار« محمد عبدالله‌پور»  با بیان اينكه بیش از ۶۰ درصد مساجد ما باز نیستند و در آن نماز برپا و اقامه نمی‌شود، گفت: بسته بودن درب های مساجد کم‌کاری مسئولان که ما نیز جزو آنها هستیم را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد که نسبت به نماز بی‌توجهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه گسترش و ترویج فرهنگ نماز یک اقدام جهادی را می‌طلبد، اضافه کرد:  یکی از وظایف فرماندهان نیز برپایی نماز است و حداقل یک بار باید نماز جماعت برپا شود که متاسفانه در برپایی این فریضه الهی کوتاهی داریم.

*برای گسترش فرهنگ نماز همه باید پای کار باشند
معاون روابط عمومی و تبلیغات  اسلامی سپاه قدس گیلان و دبیر همایش نماز سپاه قدس گیلان با اشاره به به اهمیت و جایگاه نماز، بیان کرد: در سال ۹۷ دستوری در خصوص منزلت نماز از سوی سپاه پاسداران اعلام شد که هم اینک ۲۱ نمازخانه در سپاه و نهادهای وابسته به آن در گیلان وجود دارد که این تعداد نمازخانه چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد.

«مهدی پارسا» با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ نماز همه باید پای کار باشند گفت: در سه سال اخیر نیز ۱۲ نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال در شهرها و ستادهای مختلف مرمت و بازسازی شده که همه نمازخانه‌ها مجهز به سیستم صوت هستند و امیدواریم که هر روز شاهد گسترش فرهنگ نماز در جامعه باشیم.

وی با اشاره به شهدای شاخص نماز گیلان، افزود: شهدایی که در زمان جنگ تحمیلی ویژگی و همت خاصی را در برپایی نماز داشتند به عنوان شهدای شاخص نماز گیلان معرفی شدند که این امر با هماهنگی بنیاد شهید و همرزمان این شهیدان انجام شد.

وی اعلام کرد: از این شهدای گرانقدر می‌توان به ابراهیم فرقان بین، احمد حسن پور هندخاله، داود داغستانی، سیداکبر میرسیار، علی پروانه، علی مرتضی نوذری، محسن عیسی پور، محمدرضا باستانی شعار، رسول پورباقری و محمود ملک محمدی جهانی اشاره کرد.

گفتنی است، پوستر مستند به رنگ خدا بر مبنای نقاشی دیجیتال به تهیه کنندگی و کارگردانی پیمان نامدار در این همایش رونمایی شد که این مستند روایتی از شهید ابراهیم فرقان بین یکی از شهدای گرانقدر گیلان است. تجلیل از مادر شهید امیدعلی نامدار و تجلیل از شهدای شاخص نماز گیلان از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در پایان از ۳۰ نفر از فعالان نماز سپاه قدس گیلان تجلیل و قدردانی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار