موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
241808
۲۰ آذر ۱۴۰۰

بندر عباس | از سه عنوان کتاب کودک جدید رونمایی شد

برنامه شبی با کتاب و کتابخوانی توسط انتشارات سومیتا و مشارکت گروه کودک حکیم برگزار شد، در این برنامه از سه عنوان کتاب جدید برای کودکان رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ،برنامه شبی با کتاب و کتابخوانی توسط انتشارات سومیتا و مشارکت گروه کودک حکیم با حضور استاد محمدرضا یوسفی، نویسنده سرشناس کشور برگزار شد، در این برنامه از سه عنوان کتاب جدید برای کودکان رونمایی شد.

در این برنامه از نویسندگان کتاب کودک با عنوان«کشف کودکانه اسرار» در جشنواره‌ کتاب سال خلیج فارس تجلیل شده و مورد تقدیر قرار گرفت. این کتاب حاصل داستان نویسی کودکانی است که در نخستین دوره از سلسله دوره های «کودک حکیم» حضور داشتند و آثار نوشتاری و تصویری آنان در قالب یوکتاب به چاپ رسید.

امیرحسین والا، یکی از موسسان گروه کودک حکیم ضمن تببین ویژگی‌های این دوره‌ اظهار داشت: جامعه‌ای خوشبخت است که اعضای آن با هم در رسیدن به خوشبختی مشارکت و همکاری دارند و لازم است بزرگترها هم این باور رفتاری را از کودکان حکیم بیاموزند.

مریم سید افقهی از دیگر اعضای گروه کودک حکیم با اشاره به نظریه‌ فلسفه برای کودکان اذعان داشت: اساس تفکر کودک حکیم ایرانی و شرقی است که براساس حکمت شیخ اشراق و سهروردی، بنا شده است.

مریم کیانپور از دیگر دست اندرکاران دوره نخست کودک حکیم بیان داشت: امروز بعد از گذشت 4 سال با مشاهده برخی کودکان، احساس شادی و شعف می کنم.

در ادامه‌ی برنامه از دو کتاب با عنوان «کفشدوزک» سروده‌ اعظم پشت مشهدی با تصویرگری مهری لشکری و کتاب«مهرک و قاصدک» نوشته مهستی رییس زنور با تصویرگری انیس خنیفر رونمایی شد.

اعظم پشت مشهدی این کتاب را خاطره مشترک خود و همسرش دانست که از کودک درون آنها برخواسته است.

مهری لشکری نیز در سخنان خود به تفاوت نقاشی و تصویرگری اشاره کرد و مختصری در این مورد برای حاضران سخن به میان آورد.

محمدرضا یوسفی، نویسنده سرشناس کشور ضمن بیان اینکه از چاپ کتاب داستانک های نویسندگان نوجوان خرسند است، بیان کرد: امیدوارم این اتفاق با حمایت اهالی فرهنگ و به ویژه پشتیبانی جناب حبیب دادوند ادامه پیدا کند.

لازم بذکر است در خلال رونمایی از کتاب «داستانک های بندر» استاد محمدرضا یوسفی،کارگاه کوتاهی برای آموزش با محوریت داستانک نویسی برگزار کرد و چند داستان از آثار خود را برای حاضران خواند.

در ادامه این برنامه حبیب دادوند که با همت ایشان کتاب «داستانک های بندر» به چاپ رسیده است از شوق و ذوق خود برای حمایت کودکان و نوجوانان و ترغیب ایشان به کتابخوانی گفت و اذعان داشت: خوشحالم که امروز از کتابی رونمایی می‌شود که حاصل هنر نویسندگان نوجوان این شهر است.

در پایان این برنامه از نویسندگان کودک و نوجوان کتابهای «کشف کودکانه اسرار» و «داستانک های بندر» تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار