241799
۲۰ آذر ۱۴۰۰

امروز؛ درباره واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال تصمیم گرفته می شود

حیدری گفت: امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه، کمیته علمی این ستاد نظرات خود را برای واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال و کودکانی که دارای بیماری‌های خاص هستند ارائه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ،“کمال حیدری” معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،درباره آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال، اظهار کرد: امروز (شنبه 20 آذرماه) در جلسه ستاد ملی مبارزه، کمیته علمی این ستاد نظرات خود را برای واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال و کودکانی که دارای بیماری‌های خاص هستند ارائه می‌دهد و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز اثربخشی واکسن فخرا مشخص نشده است، افزود: درحال حاضر اثربخشی واکسن‌های برکت و پاستور محرز شده است.

حیدری درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری، گفت: نگرانی بابت برگزاری امتحانات به صورت حضوری نداریم، اگر دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده به درستی اجرا شود مشکلی ایجاد نخواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نگرانی ما تنها از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که مسئولیت اجرای آن  را مدیران مدارس برعهده دارند اما نظارت اجرای دستورالعمل‌ها با آموزش و پرورش و نظارت عالی آن با وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد: تعداد مدارس در کل کشور زیاد است، مدیر هر مدرسه‌ای مسئولیت دارد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی وزارت بهداشت را به درستی اجرا کند. همکاران بنده در وزارت بهداشت نیز قبل از برگزاری امتحانات از مدارس بازدید و بعد از آن اجازه برگزاری می‌دهند.

حیدری درباره آمار دقیق ابتلای دانش آموزان به کرونا، تصریح کرد: گزارشی در این زمینه هنوز به بنده داده نشده است در اینکه بعد از بازگشایی آمار ابتلا دانش آموزان به کرونا نسبت به گذشته بیشتر شده است، به جمع بندی نرسیده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت آمادگی لازم را برای جلوگیری از شیوع جدید ویروس کرونا (امیکرون) دارد، ورود مسافران به کشور رصد و سایر اقدامات نیز در دستور انجام است اما مردم باید در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است امیکرون به ایران نیز آمده باشد اما فعلا عدله‌ای در این خصوص نداریم، وقتی ویروس با سرعت زیاد در کل دنیا شیوع پیدا کرده باید با فرض منفی جلو برویم و خود مراقبتی مردم در چنین شرایطی حائز اهمیت است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار