موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241756
۱۷ آذر ۱۴۰۰

نیاز دو میلیارد دلاری برای نجات کودکان افغان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته‌است که برای جلوگیری از فروپاشی نظامی بهداشتی افغانستان و فراهم‌سازی خدمات حیاتی برای کودکان و خانواده‌های افغان به دو میلیارد دلار ضرورت دارد.

به گزارش کودک پرس ،به گفته این نهاد، با این پول نیازمندی‌ فوری بیش از ۲۴ میلیون نفر که نصف آن کودکان‌اند، رفع خواهد شد.

یونیسف روز سه شنبه (۱۶ آذرماه) در بیانیه‌ای گفت که وضعیت بشری در افغانستان رو به وخامت است.

الیس اکونگا؛ نماینده یونیسف در افغانستان گفته‌است: «زمستان آغاز شده است و بدون پول اضافی، یونیسف و شرکای آن قادر نخواهند بود تا به کودکان و خانواده‌های نیازمند کمک رسانی کنند…میلیون‌ها کودک افغان در معرض خطر قحطی و مرگ قرار دارند.»

یونیسف تخمین زده‌است که نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان تا سال ۲۰۲۲ به دلیل بحران غذایی به سوتغذیه حاد مبتلا خواهند شد.

افزون بر این شیوع بیماری‌های کشنده خطر دیگری است که به گفته یونیسف کودکان افغان را تهدید می‌کند. بر اساس آمار این اداره در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ هزار واقعه سرخکان در افغانستان ثبت شده است.

یونیسف گفته‌است که این اداره در صورت دریافت دو میلیارد دلار خدمات حیاتی را برای کودکان افغان فراهم کرده و تداوم ارایه خدمات اساسی چون صحت و آموزش را برای آنان تضمین خواهد کرد.

خانم اکونگا کشورهای کمک‌کننده را ترغیب کرده‌است که به درخواست بشردوستانه یونیسف پاسخ مثبت گفته و از کودکان افغان حمایت کنند.

او گفته‌است: «ما باید حس مشترک بشری خود را به یاد آورده و برای زنده نگهداشتن کودکان، تغذیۀ درست، تامین مصوونیت و زمینۀ آموزش آنان هرکاری را انجام دهیم.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار