241747
۱۷ آذر ۱۴۰۰

خراسان شمالی | ۱۲ کودک بی‌سرپرست به متقاضیان واگذاری شد

کارشناس امور کودکان بهزیستی خراسان شمالی از به فرزند خواندگی گرفتن ۱۲ کودک در خراسان شمالی توسط متقاضیان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،معصومه فلاح، کارشناس امور کودکان بهزیستی خراسان شمالی، با بیان اینکه تاکنون ۱۲ کودک در استان به عنوان فرزند خوانده پذیرفته شده‌اند، افزود: از این تعداد هفت کودک دختر و پنج کودک پسر بوده اند؛ حدود هفت کودک دیگر نیز در حال طی مراحل قانونی برای واگذاری به خانواده‌های متقاضی هستند.

فلاح در خصوص بیشترین رده سنی کودکان که خانواده‌ها مایل به پذیرش سرپرستی آن‌ها هستند، اظهار کرد: کودکان دو تا پنج سال، کودکانی هستند که زوجین بیشتر مایل به پذیرش سرپرستی آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: با اینکه تعداد متقاضیان پذیرش سرپرستی کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست بسیار زیاد است، اما همه کودکان چنین شرایطی را ندارند به همین منظور این روند گاها کند پیش می‌رود.

این مسئول با اشاره به کودکانی که شرایط فرزند خواندگی را دارند، اظهار کرد: شرط اجازه به فرزند خواندگی گرفتن کودکان این است که باید پیشینه خانوادگی از آن کودک وجود نداشته باشد و یا مدت بسیار طولانی والدین کودکان از فرزند خود خبری نگرفته باشند؛ در این صورت دادستان دستور سلب حضانت از کودک را صادر می‌کند.

فلاح ادامه داد: بیشترین دلیل وجود کودکان و خردسالان در مراکز نگهداری بهزیستی و شیرخوارگاه‌ها، بدسرپرست بودن والدین آن‌ها است.

کارشناس امور کودکان بهزیستی استان در خصوص نحوه نظارت به تربیت و رشد کودکانی که سرپرستی آن‌ها واگذار شده است، اظهار کرد: پس از بررسی صلاحیت زوج‌ها برای به فرزند خواندگی گرفتن کودکان، یک دوره شش ماهه به صورت آزمایشی برای والدین برگزار می‌کنیم و طی این شش ماه والدین، کودک را در خانه خود نگهداری می‌کنند. وظیفه بهزیستی برگزاری سه دوره مشاوره طی این شش ماه و بازدید از محل زندگی آن‌ها است.

وی افزود: ارتباط بهزیستی با این کودکان تا سن ۱۸ سالگی ادامه خواهد داشت و حمایت‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

فلاح در رابطه با نحوه ثبت تقاضای متقاضیان برای به فرزند خواندگی گرفتن کودکان، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فرزندخواندگی و بارگذاری مدارک درخواست شده در این سایت تقاضای خود را ثبت کنند، پس از آن کارشناسان ما موظف به پیگیری درخواست متقاضیان می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار