موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
241716
۱۶ آذر ۱۴۰۰

کودکان زیر پنج سال هدف نوع جدید کرونا

متخصصان آفریقای جنوبی اعلام کرده‌اند که گونه اومیکرون ویروس کرونا سلامت کودکان کمتر از پنج سال را نشانه گرفته است.

به گزارش کودک پرس ،اطلاعات و آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا پس از افراد بالای ۶۰ سال کودکان زیر پنج سال را هدف قرار داده است. گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بالا در حال گسترش است و باعث شده است میزان پذیرش کودکان زیر پنج سال در بیمارستان‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

به گفته متخصصان، گونه جدید ویروس کرونا متفاوت از گونه‌های قبلی عمل می‌کند، پیش از این مشاهده شده بود که کودکان به شدت تحت تأثیر بیماری کووید -۱۹ قرار نگرفته‌اند و آمار پذیرش این گروه از افراد جامعه در بیمارستان‌ها نیز کم بوده است. به نظر می‌رسد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار سریع‌تر از گونه‌های قبل گسترش پیدا می‌کند و بیشتر کودکان خردسال را مورد هدف قرار می‌دهد.

ممکن است عدم واکسیناسیون کودکان و یا سیستم ایمنی نابالغ آن‌ها باعث شیوع بیماری در میان آن‌ها و افزایش تعداد کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها شده باشد. همچنین، احتمالاً والدین به دلیل نگرانی که دارند ممکن است به عنوان یک اقدام احتیاطی کودکان خود را به بیمارستان ببرند و خواستار بستری شدن آن‌ها شوند. محققان تاکید کرده‌اند که هنوز خیلی زود است که به این نتیجه نهایی برسیم که کودکان به گونه اومیکرون حساس‌تر هستند، بلکه لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار