موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241698
۱۵ آذر ۱۴۰۰

اردبیل | پیشگیری از تنبلی چشم 500 کودک با طرح غربالگری بینایی

رزاق‌پور از خانواده‌ها خواست تا در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال کودکان خود را به صورت مرتب مورد سنجش قرار دهند تا با هزینه پرداختی ناچیز ۳ هزار و ۳۰۰ تومان از گرفتاری‌های بعدی و نابینایی و کم بینایی جلوگیری کنند.

به گزارش کودک پرس ،طاهره رزاق‌پور، اظهار کرد: در اجرای طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در استان اردبیل با همکاری مهدهای کودک و مراکز جامع بهداشتی تلاش می‌کنیم تا کودکان ۳ تا ۶ ساله را تحت پوشش این طرح ببریم.

وی تصریح کرد: هدف سازمان بهزیستی از اجرای این طرح شناسایی به موقع کودکانی است که احتمال ابتلاء و گرفتاری آنها به اختلالات بینایی وجود دارد که با تشخیص به موقع، ارجاع و درمان قطعی در دوره طلایی ۳ تا ۶ سال به راحتی می‌توان جلوی نابینایی و کم بینایی را گرفت.

معاون پیشگیری از معلولیت بهزیستی استان اردبیل گفت: این طرح در ۳ سطح اجرا می‌شود که در مرحله اول کودکان در مراکز مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات مناسب از لحاظ بینایی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند تا سلامت آنها مورد توجه قرار گیرد.

رزاق‌پور افزود: در سطح دوم در صورت نیاز کودکان به اپتومیست ارجاع داده می‌شوند تا بینایی آنها مورد ارزیابی و سنجش دقیق‌تر قرار گیرد.

وی سطح سوم ارجاع را مربوط به چشم پزشکی و متخصصان این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: با کمترین هزینه اما به موقع تشخیص و درمان اختلالات بینایی انجام شده و فرد دیگر گرفتار نابینایی و کم بینایی نمی‌شود.

رزاق‌پور از خانواده‌ها خواست تا در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال کودکان خود را به صورت مرتب مورد سنجش قرار دهند تا با هزینه پرداختی ناچیز ۳ هزار و ۳۰۰ تومان از گرفتاری‌های بعدی و نابینایی و کم بینایی جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در همه مناطق شهری، روستایی و عشایری به صورت ثابت و سیار تیم‌های بینایی‌سنجی فعال هستند تا کودکان را مورد غربالگری قرار دهند که اجرای این طرح علاوه بر مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی در مراکز بهزیستی و جامع سلامت نیز به انجام می‌رسد.

معاون پیشگیری از معلولیت بهزیستی استان اردبیل از پوشش ۲ هزار کودک در یک سال گذشته در قالب اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد: از بین این کودکان ۵۰۰ کودک که احتمال ابتلای آنها به تنبلی چشم وجود داشت، به موقع شناسایی و به متخصصان ارجاع داده شدند تا جلوی اختلالات بینایی آنها گرفته شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار