موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241664
۱۴ آذر ۱۴۰۰

رایگان شدن حمل و نقل برای کودکان در روتردام هلند

شهرداری روتردام برای افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین آگاهی دادن به کودکان در مورد مزایای جابجایی‌های پاک، تصمیم گرفته که استفاده از اتوبوس و مترو را برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان کند.

به گزارش کودک پرس ،شهرداری روتردام در وب سایت خود اعلام کرد که کودکان تا ۱۲ سالگی می‌توانند از اول ژانویه ۲۰۲۲ به طور رایگان از حمل و نقل عمومی روتردام بهره‌مند شوند.

این طرح بخشی از یک برنامه آزمایشی یک ساله است که از طریق آن دومین شهر بزرگ هلند قصد دارد حمل‌ونقل عمومی را برای والدین در دسترس‌تر و جذاب‌تر کند و آن‌ها را تشویق کند که به جای رانندگی با ماشین، یک گزینه سفر پایدارتر را برای فرزندانشان انتخاب کنند.

والدین دارای فرزند ساکن روتردام، می‌توانند در طول سال آینده به عنوان بخشی از یک دوره آزمایشی یک ساله از حمل و نقل رایگان برای فرزندان خود در مترو، تراموا و اتوبوس بهره مند شوند. این پیشنهاد شامل کودکان ۴ تا ۱۲ ساله می‌شود، زیرا کودکان ۳ سال یا کمتر از قبل به صورت رایگان سفر می‌کردند.

با این طرح آزمایشی، شهرداری روتردام قصد دارد جایگزینی رایگان، راحت و ایمن برای خودروی خانوادگی ارائه کند و به کودکان این شانس را بدهد که از سنین پایین با وسایل حمل و نقل عمومی و مزایای آن آشنا شوند. علاوه بر این، با سوار شدن رایگان کودکان می‌توانند مکان‌های سرگرم کننده و جدید شهر را با هیجان بیشتر و بدون دغدغه مالی کشف کنند.

کارت شخصی رایگان ۲۰۲۲ از اول دسامبر می‌تواند توسط والدین درخواست شود و تنها در صورتی معتبر است که کودک همراه با یک بزرگسال به سفر برود.

علاوه بر اهداف زیست محیطی، شهرداری به دنبال کاهش هزینه‌های تحمیلی بر خانواده‌ها و همچنین آموزش کودکان برای درک مفهوم” شهر پایدار” است تا در آینده نسل آگاهی را به عنوان شهروند داشته باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار