موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241595
۰۳ آذر ۱۴۰۰

تهدید مهدکودکی پس از برنده شدن جایزه 950 هزار دلاری

والدین کودکان در یک مهد کودک در جنوب مکزیک می‌گویند که پس از برنده شدن ۲۰ میلیون پزو (۹۵۰,۰۰۰ دلار) در بلیط بخت آزمایی، توسط یک باند مسلح تهدید شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،این مهدکودک بیش از دوازده دانش آموز دارد و والدین آن ها مسئولیت هزینه کردن جایزه را بر عهده داشتند. بلافاصله پس از علنی شدن برندگان، آن ها تهدیدهایی از سوی یک گروه مسلح دریافت کردند که از آن ها می‌خواستند از این پول برای خرید سلاح برای این باند استفاده شود.

خانواده‌ها می‌گویند که مجبور شده‌اند از روستای خود فرار کنند و به سختی زندگی می‌کنند.

خشونت باندهای مسلح در مکزیک شایع است و گروه‌های مسلح اغلب سعی می‌کنند افراد محلی را در مبارزه با رقبا برای کنترل قلمرو خود به خدمت بگیرند.

تعدادی از بلیت‌های ۵۰۰ پزویی در “لاتاری هواپیما” مکزیک توسط خیرین ناشناس خریداری و به مدارس و مهدکودک‌های فقیر در سراسر این کشور اهدا شد.

مکزیک این قرعه‌کشی را پس از آن سازماندهی کرد که برنامه قبلی برای قرعه‌کشی هواپیمای ریاست‌جمهوری برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تجهیزات بیمارستانی به دلیل غیرعملی بودن آن متوقف شده بود.

فهرستی از ۱۰۰ برنده در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام شد و در روزنامه‌های مکزیکی منتشر شد. یک مهد کودک کوچک در روستای بومی اوکاسینگو در میان برندگان بود.

در حالی که این پول بادآورده در ابتدا دلیلی برای جشن گرفتن شد، اما مشکلات بلافاصله پس از انتشار اخبار مربوط به آن شروع شد.

اعضای انجمن والدین می‌گویند که آنها سپس تهدیدهایی از سوی یک گروه مسلح به نام لوس پتولس دریافتکردند که خواستار آن شدند که پول جایزه برای خرید اسلحه برای این باند استفاده شود. طبق گزارش‌ها اعضای این گروه قصد داشتند به یک گروه رقیب در روستای همسایه حمله کنند.

والدین نپذیرفتند و در عوض بخشی از پول را برای ساخت سقف جدید مهد کودک خرج کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار