موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241556
۰۱ آذر ۱۴۰۰

برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال در کشور وجود ندارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در کشور هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال وجود ندارد.

به گزارش کودک پرس ،«غلامرضا شریف‌زاده» امروز اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار کرونا مثبت جدید در استان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری بوده که ۸۱ نفر مبتلا به کرونا هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در رابطه با برگزاری حضوری کلاس ها برای مقطع ابتدایی و متوسطه اول از امروز گفت: دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس را بر عهده دارد.

شریف زاده ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، نحوه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از امروز با بازگشایی مدارس به طور مرتب نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌ها صورت می گیرد، اضافه کرد: قبل از بازگشایی مدارس نیز نظارت‌هایی همچون تناسب تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس و نحوه تهویه کلاس ها صورت گرفته و آموزش‌های لازم به مدیران داده شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از معلمان، والدین و مدیران مدارس خواست تا بر رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تأکید تا مشکلی برای دانش آموزان در زمان حضور در مدارس ایجاد نشود.

شریف زاده در مورد واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال گفت: در حال حاضر در کشور هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال وجود ندارد زیرا واکسن قابل اعتمادی که مراحل آزمایشات بالینی خود را در کودکان زیر ۱۲ سال طی کرده باشد، نیست.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار